sierpień 2020
07
1:08:00
Oferty trzech producentów pociągów spełniają oczekiwania łotewskich kolei pasażerskich JSC „Pasažieru vilciens”. Dwie z nich pochodzą od spółek polskich - bydgoskiej PESA i Stadler Polska, a jedna od hiszpańskich zakładów Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).
W odpowiedzi na przetarg ogłoszony przez łotewskiego przewoźnika pasażerskiego, swoje zainteresowanie zgłosiło pięć firm produkujących pociągi. Na chwilę obecną odrzucono oferty Kryukovsky Railway Car Building Works (spółka ukraińska) oraz Metrowagonmash (przedsiębiorstwo rosyjskie).
PESA Bydgoszcz S.A., Stadler Polska Sp. z o. o. oraz hiszpański CAF otrzymają zaproszenie do złożenia ofert, zawierające specyfikację zamówienia. Zleceniodawca przy zakupie pociągów zdecydował się na metodę negocjacji, która umożliwia mu wybór jak najlepszych warunków dotyczących zamówienia oraz najkorzystniejszej oferty cenowej.
Złożone w maju tego roku zamówienie dotyczy ośmiu pociągów z napędem spalinowym. Ma na celu zastąpienie części użytkowanych przez łotewskiego przewoźnika modeli DR1A. Termin składania wniosków minął 19 czerwca, zaś rozstrzygnięcie i zawarcie umowy ze zwycięzcą przetargu JSC „Pasažieru vilciens” planuje na koniec 2020 roku.
Jak podają łotewskie media publiczne, decyzję ogłoszoną przez JSC „Pasažieru vilciens” zakwestionował rosyjski producent, który podał w wątpliwość wynegocjowane wymagania certyfikacyjne dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. Komisja rozpatrująca wniosek, po zapoznaniu się z materiałami uznała, że jest on bezpodstawny.