październik 2020
23
11:10:11
W Warszawskiej bazie utrzymaniowej Pendolino na Koziej Górce zainstalowano nowatorski skaner całopociągowy pozwalający m.in. na wysoce precyzyjne określanie terminów wymiany podzespołów. Urządzenie jest obecnie kalibrowane i testowane – informuje portal Rynek Kolejowy.
Na wykorzystanie „TrainScannera” zdecydował się jego producent - koncern Alstom, który zajmuje się obsługą techniczną polskich Pendolino. To pierwszy tego typu skaner w kontynentalnej Europie. Podobny sprzęt jest używany w bazie Longsight w Manchesterze.
„Urządzenie umożliwia automatyczne skanowanie pantografu, zestawów kołowych, integralności poszycia i tarcz hamulcowych. Cała wiedza zebrana i analizowana przez system prowadzi do tego, by unowocześnić system utrzymania jako element tzw. Health Hub. Dzięki cyfrowej analizie danych system jest w stanie wskazać optymalny moment wymiany komponentów z dokładnością do jednej godziny” – powiedział Rynkowi Kolejowemu Artur Fryczkowski, dyrektor zarządzający Alstomu na Polskę i Ukrainę.
Wdrożenie skanera całopociągowego w warszawskim obiekcie obsługi technicznej pociągów Pendolino pomoże zwiększyć ich bezpieczeństwo, a także zoptymalizować obsługę i koszty utrzymania.
W 2011 roku Alstom podpisał z PKP Intercity wart 665 mln euro kontrakt na dostawę 20 pociągów dużej prędkości, przewidujący także 17-letni okres ich serwisowania. Pierwsze Pendolino wyprodukowane w ramach tej umowy zaczęły kursować po polskich torach pod koniec 2014 roku.