listopad 2020
30
3:11:20
Spółki ÖBB-Infrastruktur AG i Siemens Mobility wspólnie rozpoczęły na stacji Achau w Austrii eksploatację w pełni nowatorskiego rozwiązania cyfrowego w zakresie technicznego zabezpieczenia ruchu kolejowego. Platforma „Distributed Smart Safe System“ (DS3) jest to innowacyjne rozwiązanie cyfrowe, stanowiące podstawę sterowania systemem zależnościowym z chmury („Interlocking in the Cloud“).
- Cyfryzujemy infrastrukturę ÖBB, a cyfrowa nastawnia jest elementem naszej rozbudowanej strategii wdrażania tej technologii. Ten i wiele kolejnych projektów umożliwią nam zwiększenie wydajności naszej infrastruktury, przy jednoczesnym podniesieniu poziomu bezpieczeństwa, punktualności przewozów i efektywności kosztów – tak ocenia ten rozwój Johann Pluy, prezes zarządu ÖBB-Infrastruktur AG.
- Nastawnia DS3 w chmurze dla ÖBB w Achau to – posługując się językiem fizyki – prawdziwe przejście kwantowe dla przemysłu kolejowego. Umożliwia wirtualizację większości komponentów sygnalizacji, takich jak komputery nastawnicowe, czy też komputery obsługujące ETCS. Pociągi wysyłają swoje dane lokalizacyjne drogą radiową do systemu centralnego, dbającego o bezpieczeństwo, przestawiającego rozjazdy, zarządzającego drogami przebiegu i wysyłającego uprawnienia do pojazdów. Siemens Mobility jest dumny ze stworzenia tego nowego systemu sygnalizacji, który sprawi, że ruch kolejowy będzie sprawniejszy, efektywniejszy i elastyczniejszy – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.
Dzięki tej technologii rodzi się wiele nowych możliwości, które dotychczas nie były osiągalne, albo były osiągalne w bardzo ograniczonym zakresie. Na przykład semafory i rozjazdy mogą być sterowanie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, a to umożliwia innowacyjną diagnostykę, uprzedzanie występowania usterek i przewidywanie działań utrzymaniowych. Dzięki temu ruch pociągów będzie bardziej punktualny i wydajny, a to sprawi, że kolej będzie bardziej atrakcyjnym środkiem transportu, wzrośnie też zadowolenie podróżnych.
DS3 umożliwia pracę aplikacji sygnalizacyjnych w chmurze, niezależnie od posiadanego sprzętu komputerowego. Zarządcy infrastruktury, przesiadający się na tę nową technologię, mają też możliwość integrowania z nią istniejących systemów. Platforma spełnia najwyższe światowe standardy w dziedzinie zabezpieczeń ruchu kolejowego, zbiera też dodatkowe punkty za efektywność kosztów wynikającą z jej skalowalności, a także za centralizację obsługi oprogramowania i utrzymania. Wnosi też znaczny wkład do zrównoważonego rozwoju, bowiem pozwala zaoszczędzić więcej energii i miejsca, niż istniejące systemy. Rozmiary budynków nastawni można będzie w przyszłości znacznie zmniejszyć i ograniczyć do kubatury potrzebnej na centrum danych.
Źródło tekstu: Siemens Mobility