fbpx
Źródło: YouTube/Urząd Transportu Kolejowego

Grudzień 2020

02

11:12:48

UTK: Ruszyła druga edycja kampanii „Kolejowe ABC”

Zajęcia dla 10 tysięcy dzieci i intensywna kampania medialna – to założenia drugiej edycji projektu „Kampania Kolejowe ABC”. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego i Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali umowę o dofinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej.

Prowadzona obecnie „Kampania Kolejowe ABC” cieszy się ogromną popularnością i uznaniem odbiorców. Do tej pory w ramach projektu w zajęciach edukacyjnych z zakresu bezpieczeństwa na terenach kolejowych wzięło udział już ponad 14,7 tys. dzieci z blisko 500 placówek oświatowych. Do końca 2021 r roku zostanie przeprowadzonych 700 takich zajęć. Wartość projektu to 60 mln złotych, z czego 51 milionów to środki pozyskane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Dzieci są zainteresowane tematem bezpieczeństwa na kolei i zaproponowaną przez nas formułą prowadzenia lekcji. Bardzo chętnie angażują się podczas zajęć. Teraz ważne jest zwiększenie udziału rodziców i opiekunów w promowaniu właściwych reakcji na terenach kolejowych i w pociągu. Dlatego uznaliśmy, że należy kontynuować działania w zakresie podnoszenia wiedzy o bezpieczeństwie na terenach kolejowych oraz rozszerzyć grupę docelową kampanii medialnej – przygotowaliśmy więc projekt „Kampania Kolejowe ABC II”. Cieszę się, że udało się uzyskać dofinansowanie na ten ważny dla bezpieczeństwa cel” – podkreśla prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra, cytowany na stronie projektu.

W drugiej edycji projektu istotne jest wzmocnienie oddziaływania poprzez zwiększenie jej zasięgu dotarcia. Dlatego planowane jest objęcie kampanią medialną, realizowaną na bardzo szeroką skalę, zarówno dzieci i młodzieży, jak i ich rodziców, nauczycieli i wychowawców. Dzięki rozszerzeniu działań edukacyjnych do końca 2023 roku łącznie w ramach obu projektów w zajęciach edukacyjnych weźmie udział 31 tys. dzieci z ponad 1000 placówek z całej Polski. Działaniami medialnymi zostaną zaś objęte nie tylko dzieci i młodzież, ale także dorośli.

„Kampania Kolejowe ABC II” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to druga edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, propagującej zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Dodatkowa informacja na temat podpisania umów o dofinansowanie dostępna jest również na stronie internetowej Centrum Unijnych Projektów Transportowych. [czytaj więcej] Wystąpienie dr. inż. Ignacego Góry, Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na wideokonferencji dotyczącej podpisania umów na dofinansowanie można obejrzeć na platformie [YouTube].

Źródło tekstu: Kolejoweabc.pl/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram