fbpx
Źródło: newag.pl

Grudzień 2020

03

10:12:49

Nowy tor testowy NEWAG-u

26 listopada 2020 roku w Nowym Sączu polski producent taboru kolejowego NEWAG S.A. zaprezentował nowoczesny tor testowy. Obiekt dzięki zastosowanym rozwiązaniom infrastrukturalnym pozwala na wykonywanie jazd próbnych pojazdów przeznaczonych dla różnych systemów zasilania – podaje Polska Agencja Prasowa.

Tor o długości 245 metrów wyposażono w transformatorownię, umożliwiającą zmianę napięcia (na: 3 kV3kV DC, 15kV 16 2/3 Hz AC oraz 25kV 50Hz AC), co pozwala przeprowadzać testy pojazdów przeznaczonych na linie funkcjonujące w takich państwach jak Niemcy, Słowacja, Czechy czy Austria. Nowo oddany do użytku obiekt jest jedynym tego typu w Polsce.

Jak podaje serwis Pap.pl, inwestycja związana jest z długofalowymi planami nowosądeckiego producenta taboru. Uruchomienie nowej infrastruktury przeznaczonej do testowania wielosystemowych pojazdów szynowych umożliwia spółce szerszą ekspansję na zagraniczne rynki zbytu.

Polscy producenci pociągów rozwijają się m.in. dzięki polskim inwestycjom publicznym. Polacy w różnych regionach kraju korzystają z produktów nowosądeckiej firmy NEWAG. Dzisiaj widzimy efekty inwestycji w innowacyjność tej firmy. Gratuluję każdemu, kto przyczynił się do tego sukcesu” – powiedział obecny podczas prezentacji nowego toru minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

W trakcie konferencji NEWAG zaprezentował dwie z produkowanych przez siebie lokomotyw – zamówiony przez PKP Intercity model Griffin oraz przeznaczoną do przewozu towarów Dragon 2 (której odbiorcą będzie PKP Cargo). Obecni podczas prezentacji toru goście mogli również zobaczyć przejazd lokomotywy wielosystemowej po obiekcie testowym.

Prezentowane dziś lokomotywy dla PKP Cargo mogą poruszać się pod napięciem 3kV oraz 25kV. Jest to niezmiernie ważne dla PKP Cargo, ponieważ przy przejeździe przez granicę to polsko-czeską czy odwrotnie nie zachodzi potrzeba zmiany lokomotywy. Druga z lokomotyw to Griffin dla PKP Intercity, jedna z ostatnich z kontraktu na 30 takich pojazdów. Natomiast ostatnia którą widzimy to produkt który zbudowaliśmy w 2010 roku, jest to lokomotywa wyposażona w trzy systemy, 3kV, 25kV oraz 15kV 16 2/3 Hz” – wskazał prezes spółki NEWAG Zbigniew Konieczek, w wypowiedzi przytaczanej przez pap.pl.

hp


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram