styczeń 2021
04
9:01:41
Rostock Port, CFL Multimodal, LKW Walter oraz Stena Line uruchomią 11 stycznia połączenie intermodalne między nadmorskim portem w Rostock (Niemcy) a terminalem Bettembourg-Dudelange (Luksemburg). Kursy pociągów będą odbyać się trzy razy w tygodniu – informuje spółka CFL Multimodal.
Usługi realizowane przez pociągi przystosowane do przewozu naczep i kontenerów mają połączyć istniejące już korytarze z Lyonu i Le Boulou (Francja) ze szwedzkim portem w Trelleborgu. Sygnatariusze umowy chcą w ten sposób przyczynić się do budowy ogólnoeuropejskiej sieci przewozów intermodalnych.
„To połączenie to kolejna rozbudowa naszej sieci intermodalnej w ramach naszej inicjatywy „zielony transport”. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym klientom łącznie ponad 200 połączeń kolejowych i krótkodystansowych w transporcie całopojazdowym w całej Europie, przyczyniając się do ochrony środowiska” - stwierdził Günther Wiesinger, dyrektor operacyjny LKW WALTER.
Zdaniem inicjatorów usługi, poza udogodnieniami w przepływie towarów między Skandynawią a Europą Południowo-Zachodnią, przedsięwzięcie będzie miało także pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Pociąg obsługujący połączenie gwarantować ma przesunięcie na tory 10000 ciężarówek. Według informacji zawartych na stronie CFL Multimodal, oznacza to zmniejszenie emisji CO₂ o 18 tys. ton rocznie.
Port w Rostock posiada terminal o powierzchni około 70 000 m², z czego 30 000 m² przystosowanych jest do potrzeb transportu intermodalnego. Obsługuje przewozy towarowe przy udziale kolei (m.in. do Włoch, Rumunii, Czech i krajów Beneluxu), samochodowe oraz morskie. Dzięki połączeniu promowemu ze szwedzkim Trelleborgiem uczestniczy on także w przepływie kontenerów do i ze Skandynawii.
hp