fbpx
źródło: pixabay.com

Styczeń 2021

05

3:01:54

Nowy korytarz przewozów intermodalnych z Chin do Europy

Spółki UTLC ERA, Belintertrans-Germany GmbH (BIT-Germany) oraz CFTS Liski przeprowadziły próbny przejazd pociągu z Chongqiung (Chiny) do terminalu w Sławkowie (Polska). Kurs jest zapowiedzią nowego połączenia do realizacji przewozów intermodalnych – informuje na swojej stronie UTLC ERA.

Pierwszy pociąg poruszający się po trasie łączącej chińskie miasto Chongquing z mieszczącym się na śląsku Euroterminalem w Sławkowie pokonał ją w ciągu 16 dni (przebycie odcinka od granicy kazachsko-chińskiej do Sławkowa zajęło 7 dni). Transport obejmował 50 kontenerów o wymiarach 40 stóp. Ze stacji początkowej skład wyruszył 8 grudnia, a cel podróży osiągnął w Wigilię 2020 roku. Według UTLC ERA połączenie pozwoli na zmniejszenie obciążenia infrastruktury granicznej na dotychczas funkcjonujących szlakach.

Aby zapewnić wysoką jakość usług, konieczne jest utrzymanie dużej prędkości transportu i skrócenie czasu tranzytu. Pociąg jest w stanie przejechać 1200 km dziennie i tylko na przejściach granicznych traci prędkość. Główne wysiłki technologiczne nasze i naszych udziałowców koncentrują się na skróceniu czasu transportu. Zaangażowanie nowych przejść granicznych w ramach uzgodnionego modelu biznesowego, a także dywersyfikacja rosnących przepływów ładunków to jedno z możliwych rozwiązań. Spodziewamy się, że trasa przez przejście graniczne Horyń stanie się dobrym punktem wzrostu dla przyszłego rozwoju usług UTLC ERA” – stwierdził Aleksey Grom, prezes UTLC ERA.

Nowy korytarz wykorzystuje w większości linię szerokotorową – w tym także polski odcinek Linii Hutniczej Szerokotorowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma konieczności przeładowywania kontenerów na granicy polsko-ukraińskiej. Transfer na szyny o rozstawie 1520 mm dokonywany jest w tym przypadku jedynie na przejściu chińsko-kazachstańskim w mieście Dostyk.

Inicjatorem uruchomienia nowego połączenia jest spółka BIT-Germany, która wraz z ukraińskim CFTS Liski realizuje usługi związane z transportem towarów między Ukrainą a terminalem przeładunkowym w Sławkowie. Za przejazd pociągu przez terytorium Kazachstanu, Rosji i Białorusi odpowieda spółka UTLC ERA (w której po 33,33% udziału posiadają rosyjski RZD Logistics, Koleje Białorsukie oraz kazachskie KTŻ).

hp


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram