fbpx
źródło: pixabay.com

Styczeń 2021

09

10:01:00

Wielka Brytania: dwóch operatorów kolejowych zawiesza usługi

Angielscy przewoźnicy pasażerscy Hull Trains i Grand Central ogłosili zawieszenie realizacji usług od 9 stycznia. Decyzja jest wynikiem wprowadzonego przez rząd Wielkiej Brytanii lockdownu, który ma zapobiec wzrostowi zakażeń nową mutacją wirusa SARS-CoV-2. Niektóre kursy mają być wznowione od 1 marca.

Premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson ogłosił trzeci już lockdown, będący reakcją na trudną sytuację kraju wywołaną wzrostem zachorowań na Covid-19. Obostrzenia obowiązują od północy 4 stycznia. Tylko we wtorek (5 stycznia br.) liczba nowych przypadków zakażeń wirusem wyniosła w tym państwie ponad 60 000, zaś angielski urząd statystyczny ocenia, że między 27 grudnia a 2 stycznia na Covid-19 zachorował 1 mln Anglików – podaje serwis BBC.com.

W odpowiedzi na wprowadzone restrykcje, które m.in. nakładają na mieszkańców Wielkiej Brytanii obowiązek pozostania w domach, angielscy operatorzy kolejowi Grand Central i Hull Trains podjęli decyzję o kolejnym zawieszeniu świadczenia usług. Wcześniej tego typu działania miały miejsce w marcu i listopadzie ubiegłego roku. Podobnie jak w obecnym przypadku, przerwa w realizacji przewozów była wynikiem wprowadzenia lockdownu.

Pociągi przewoźników przestaną kursować od 9 stycznia. Na ten moment Grand Cental zakłada wznowienie świadczenia usług od 1 marca. Spółka Hull Trains ogłosiła wstrzymanie realizacji połączeń do odwołania. Obaj operatorzy informują, że pasażerowie, którzy zarezerwowali przejazdy na okres, kiedy usługi nie będą realizowane, otrzymają zwrot kosztów.

Jako operator Open Access, opierający się wyłącznie na dochodach ze sprzedaży biletów, jasne jest, że najlepiej zaspokoilibyśmy potrzeby naszej firmy, naszych pracowników i pasażerów, wprowadzając okres hibernacji. Obecnie planujemy powrót 1 marca, a nasze usługi pozostaną otwarte dla rezerwacji podróży od tej daty. Będziemy stale monitorować sytuację w kraju i możemy wrócić wcześniej, jeśli zniesienie ograniczeń na to pozwoli” – stwierdził cytowany przez Sunderland Echo rzecznik prasowy Grand Central.

Zaistniała sytuacja stawia obie firmy w trudnym położeniu. Przez wzgląd na ograniczenia liczby pasażerów w dobie pandemii oraz brak dotacji od rządu (obaj przewoźnicy czerpią zyski głównie ze sprzedaży biletów) ponoszą one duże straty. Z tego powodu część załóg i personelu zostanie przez operatorów zwolniona do czasu wznowienia kursów. Pracownicy ci zostaną objęci w tym czasie rządowym programem pomocowym.

hp


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram