fbpx
źródło: youtube.com/NCRTC

Styczeń 2021

13

3:01:46

Ruszyła budowa indyjskiego korytarza RRTS Delhi-Meerut

W Indiach rozpoczęła się budowa korytarza Delhi-Meerut w ramach krajowego projektu Regionalnego Systemu Szybkiego Transportu (RRTS) – informuje brytyjski portal Railjournal.com. Na nowej trasie o długości 82 km pociągi pojadą z prędkością do 180 km/h.

W ramach pierwszego etapu prac ruszyła budowa wiaduktu o długości 4,3 km, który połączy stacje Sarai Kale Khan i New Ashok Nagar. Inwestycja obejmuje też budowę mostu na rzece Yamuna, platformy wjazdowej do zajezdni Jangpura oraz przebudowę wspomnianych wyżej dwóch stacji kolejowych. Najważniejszą częścią projektu będzie budowa tunelu z New Ashok Nagar do Sahibabad. Indyjska spółka joint venture National Capital Region Transport Corporation, odpowiedzialna za realizację inwestycji, przyznała kontrakt na budowę tego odcinka chińskiej firmie Shanghai Tunnel Engineering Company.

Na trasie całego korytarza znajdą się 24 stacje kolejowe. Zgodnie z założeniami budowa linii pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pociągu na trasie Delhi - Meruut do mniej niż godziny. Stacja RRTS Sarai Kale Khan stanie się ogromnym węzłem tranzytowym, który połączy korytarze Delhi-Meerut oraz przyszłe linie w ramach RRTS: Delhi - Alwar i Delhi - Panipat. Obiekt zostanie również zintegrowany ze stacjami kolejowymi i stacjami metra oraz Międzystanowym Terminalem Autobusowym.

Dostarczeniem taboru na nową linię zajmie się Bombardier. W maju ubiegłego roku firmie przyznano kontrakt na zaprojektowanie i zbudowanie 30 regionalnych pociągów podmiejskich i 10 miejskich. Umowa przewiduje też 15-letni okres utrzymania linii. Inwestycja budowy korytarza Delhi-Meerut jest współfinansowana ze środków pozyskanych z Azjatyckiego Banku Rozwoju w wysokości 1 mld dolarów amerykańskich.

Prace mają zakończyć się w 2025 roku. W tym samym roku zaplanowano początek budowy kolejnego korytarza RRTS: Delhi - Alwar o długości 164 km. Planowany termin rozpoczęcia budowy linii Delhi - Panipat o długości 103 km nie jest jeszcze znany. Wszystkie korytarze będą wyposażone w systemy bezpieczeństwa ETCS poziomu 2.

pg


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram