styczeń 2021
21
7:01:17
Należąca do PKP Cargo lokomotywa Dragon 2 poddawana jest testom mającym dopuścić ją do eksploatacji na terenie Czech. W trakcie sprawdzianu na torze w Cerhenicach maszyna pobiła rekord maksymalnej siły pociągowej podczas rozruchu. Wynik, jaki osiągnął pojazd Newagu to 420 kN – informuje Cdvuz.cz.
Dragon 2, który poddano testom w Czechach, to lokomotywa dwunapięciowa. Jest jednym z 24 pojazdów, jakie w przyszłości będą kursować m.in. na liniach kolejowych naszego południowego sąsiada.
Sprawdzenie maksymalnej siły pociągowej podczas rozruchu miało miejsce 13 stycznia na znajdującym się w miejscowości Cerhenice obiekcie ZC Velim, należącym do VUZ (czeskiego Instytutu Badawczego Kolejnictwa).
Podczas testu nowosądecka lokomotywa sprzężona została z dynamometrycznym wagonem pomiarowym MV 2, posiadającym aparaturę mierzącą oddziałujące na niego siły. Z drugiej strony wagonu podpięto dwie lokomotywy elektryczne (Vectron oraz T499.0002) symulujące obciążenie hamulcami elektrodynamicznymi.
Pomiar wskazał wartość 420 kiloniutonów. Jest to wynik wyższy o 5 kN od dotychczasowego rekordu, który został ustanowiony w 2006 roku przez lokomotywę serii 744.
Dragon 2 to sześcioosiowa lokomotywa przeznaczona do obsługi połączeń towarowych. Produkowana jest przez nowosądecką spółkę Newag. Jej masa własna wynosi 119 t. Posiada napęd na wszystkie osie i rozwija prędkość maksymalną 120 km/h. Według danych producenta, lokomotywa może prowadzić pociągi towarowe o masie do 3200 ton.
hp