luty 2021
01
10:02:33
Lepsza oferta szybkich podróży pociągiem w mieście, regionie i na trasach dalekobieżnych. Perony dostosowane do obsługi wszystkich podróżnych. Nowe przystanki, tory, estakady, mosty i wiadukty. Zmodernizowane stacje, systemy łączności i bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmieniają kolej w stolicy Małopolski. Największa inwestycja unijna w Krakowie współfinansowana jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Galeria zdjęć pokazuje zakres i skalę projektu.
Budowa dwóch nowych przystanków Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, przeznaczonych dla podróżnych kolei aglomeracyjnej. Modernizacja 5 przystanków i 2 stacji kolejowych, by ułatwić dostęp do pociągów wszystkim podróżnym, szczególnie osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Przebudowa kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych, w tym powiększenie wiaduktów dla bezpieczeństwa i wygody pieszych i kierowców. Budowa dwóch estakad w centrum Krakowa, które zastąpiły XIX-wieczny nasyp, to nowe możliwości prowadzenia ruchu pociągów, miejsce na dodatkowe tory i dużo przestrzeni do zagospodarowania, z korzyścią dla mieszkańców Krakowa.
Niemal 20 kilometrów zmodernizowanej linii, w dużej części biegnącej w centrum Krakowa. Trzy nowe mosty dla sprawnych przejazdów pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” realizowany jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Projekt wart przeszło 1 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. [czytaj więcej]
Pełna galeria zdjęć z postępu prac dostępna jest [tutaj].
Źródło tekstu: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy