fbpx
Źródło: YouTube / PKP Intercity

Luty 2021

10

7:02:38

UTK: Mniej skarg pasażerów. Tylko część dotyczyła epidemii

Pierwszy raz od wielu lat liczba skarg pasażerów nie przekroczyła tysiąca. W 2020 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły łącznie 944 skargi podróżnych, w tym 103 zgłoszenia dotyczyły bezpośrednio sytuacji związanej z epidemią COVID-19. Ponadto konsultanci UTK udzielili łącznie 1340 porad za pośrednictwem infolinii.

W 2019 r. do UTK wpłynęło łącznie 1341 skarg. W 2020 r. skarg było o 397 mniej. Główne tematy, których dotyczyły skargi i zapytania pasażerów w zakresie COVID-19 to:

  • zwroty niewykorzystanych biletów,
  • przypadki przekroczenia limitu przewożonych pasażerów,
  • stan sanitarny pojazdów (brak bieżącej wody, mydła, środków do dezynfekcji),
  • brak maseczek u współpasażerów,
  • temperatura w pociągach (np. uwagi dot. stosowania klimatyzacji z racji na ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa).

Pozostałe zgłoszenia w 2020 r. dotyczyły m.in. niedogodnego rozkładu jazdy (szczególnie w okresie zawieszenia dużej liczby połączeń), postawy drużyn konduktorskich, wezwań do zapłaty czy niedostatecznego komfortu podróży bądź problemów z zakupem biletów.

Nowoczesne kanały komunikacji oferowane przez Urząd cieszą się największym zainteresowaniem pasażerów. Najczęstszą formą kontaktu pasażerów z UTK jest poczta elektroniczna oraz interaktywny formularz kontaktowy na stronie internetowej Urzędu.

Sygnały przekazywane do UTK przez pasażerów są bardzo ważnym źródłem informacji o problemach występujących na styku systemu kolejowego i jego klientów. Poza pomocą w indywidualnych przypadkach rozwiązujemy także systemowe problemy, wskazując podmiotom kolejowym obszary, które wymagają poprawy.

W przypadku niezapewnienia odpowiedniej jakości podróży, pasażerowie mogą złożyć reklamację do przewoźnika i domagać się zwrotu części ceny biletu. Jeśli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, można skontaktować się z Urzędem Transportu Kolejowego za pomocą formularza internetowego lub wiadomości e-mail na adres pasazer@utk.gov.pl. Infolinia 22 460 40 80 dotycząca praw pasażerów jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.15–16.15.

Źródło tekstu: UTK


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram