fbpx
Źródło: Twitter/PKP PLK SA

Luty 2021

11

7:02:56

Ruszają prace na linii między Tunelem a Wolbromiem

Pociągi przyspieszą dzięki przebudowie obiektów między Tunelem a Wolbromiem na linii łączącej woj. małopolskie ze śląskim. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczynają prace od przebudowy wiaduktu w Podlesicach na szlaku Charsznica - Wolbrom. Na inwestycję obejmującą 3 wiadukty i 8 przepustów przeznaczono 23 mln zł ze środków budżetowych. To kolejne zadanie zwiększające możliwości trasy Tunel – Sosnowiec (nr 62).

Prace między Tunelem a Wolbromiem nie wstrzymują ruchu kolejowego. Przebudowa obiektów inżynieryjnych skróci czas przejazdu dzięki likwidacji ograniczeń prędkości. Prędkość pociągów zwiększy się miejscami z 30 do 80 km/h.

Wiadukt kolejowy w Podlesicach zostanie całkowicie przebudowany i powstanie nowa, mocniejsza konstrukcja. W efekcie prac sprawniej pojadą pociągi. Obiekt korzystnie zmieni się dla kierowców. Szersza jezdnia pod torami ułatwi ruch drogowy. Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki starych elementów wiaduktu pod jednym torem. Utrzymany jest przejazd pociągów po sąsiednim torze. Ze względu na zakres prac i bezpieczeństwo, przygotowano oznakowany objazd i zmienioną organizację ruchu drogowego.

W bieżącym roku rozpocznie się również przebudowa dwóch wiaduktów na szlaku Tunel –Charsznica. Zaplanowano także prace przy ośmiu przepustach między Tunelem a Wolbromiem.

Zakończenie robót w ramach umowy zaplanowano do I kwartału 2023 r. Wykonawcą prac jest Konsorcjum firm w składzie: Nowak-Mosty Sp. z o.o. i FIRESTA-Fišer, Rekonstrukce, Stavby A.S.

Z Małopolski w kierunku Śląska, krótsze podróże i sprawniejsze przewozy ładunków

Sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy m.in. z Małopolski na Górny Śląsk zapewniły także wcześniejsze prace PLK na trasie Tunel – Sosnowiec. W 2020 r. zwiększono prędkość pociągów do 120 km/h między Charsznicą a Jaroszowcem Olkuskim. To efekt wymiany torów wraz z siecią trakcyjną, naprawy obiektów oraz przejazdów kolejowo-drogowych. Czas przejazdu pociągów skrócił się o ponad kwadrans w relacjach Sędziszów – Katowice. Podróżni zyskali lepszą dostępność i poziom obsługi na stacji Wolbrom oraz na przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie.

Zrealizowane prace na linii Tunel – Sosnowiec, odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski, w granicach woj. małopolskiego, są warte 165 mln zł. Na trasie od strony woj. śląskiego, roboty na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz w stacji Sławków realizowane są za ponad 90 mln zł.

Zadania prowadzone są w ramach projektu wartego ponad 300 mln zł „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”

Źródło tekstu: PKP PLK SA/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram