fbpx
Źródło: Czloko.cz

Luty 2021

25

1:02:37

Lokomotywy od CZ Loko trafią do kolejnych krajów

Czeski producent taboru CZ Loko rozszerza obszar swojej sprzedaży o Norwegię i Szwecję. Spółka zawarła umowę z norweską firmą Trainpoint Norway na dostarczenie lokomotywy Effishunter 1000. Maszyny CZ Loko będą jeździły po torach już w 20 krajach – podano w komunikacie firmy.

Przedsiębiorstwo Trainpoint Norway zajmujące się leasingiem i konserwacją lokomotyw, zakupiło maszynę EffiShunter 1000 do eksploatacji w dwóch krajach skandynawskich – Norwegii i Szwecji. Zgodnie z umową zawartą w lutym 2021 roku lokomotywa ma zostać zbudowana do końca bieżącego roku, a następnie przejść szereg prób kontrolnych. Jazdy testowe i zdobywanie koniecznych zezwoleń mają potrwać do końca 2022 roku. Następnie maszyna będzie musiała zostać dopuszczona do ruchu przez norweskie władze.

Lokomotywa EffiShunter 1000 będzie napędzana silnikiem spalinowym CAT C32. Zostanie wyposażona w krajowy system sterowania pociągiem ATC oraz jednolity europejski system sygnalizacji i sterowania ETCS. Funkcje te pozwolą nie tylko na operacje manewrowe, ale także na kursy na krajowych liniach kolejowych.

Źródło: Czloko.cz

Szef Trainpoint Norway podkreśla, że oferta z Czech spełniła wymagania firmy.

„Firma CZ LOKO przekonała nas swoim szerokim portfolio lokomotyw oraz możliwością ich modyfikacji pod konkretne warunki eksploatacji. Lokomotywa będzie wymagała adaptacji do użytku w północnych regionach Skandynawii”– wyjaśnia dyrektor generalny Trainpoint Norway Hans Sørum, cytowany na stronie CZ Loko.

Władze CZ Loko wskazują, że spółka zamierza dalej rozwijać swoją działalność w krajach skandynawskich.

„Widzimy duży potencjał w szwedzkim i norweskim rynku kolejowym. Po negocjacjach z Trainpoint Norway wiemy, że istnieje tam ponad sto lokomotyw, z których wiele ma kilkadziesiąt lat. Utrzymanie ich w eksploatacji będzie coraz bardziej wymagające nie tylko ze względu na wiek, ale także brak ETCS. Te lokomotywy będą wymagały wymiany w najbliższych latach”– mówi dyrektor handlowy CZ LOKO Jan Kutálek.

Czeski producent taboru ma już doświadczenie w dostawach lokomotyw przeznaczonych do eksploatacji w surowym klimacie. Finlandzki lokalny przewoźnik Fenniarail korzysta z modelu EffiShunter 1600 na obszarach podbiegunowych, gdzie temperatury spadają do -40 stopni Celsjusza.

pg


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram