fbpx
Źródło: Sncf.com

Marzec 2021

15

10:03:08

Pierwszy francuski region z kontraktem na Coradia Polyvalent

Francuski region Burgundia-Franche-Comté podpisał za pośrednictwem kolei francuskich (SNCF) kontrakt dotyczący dostawy trzech składów Regiolis H2 produkowanych przez Alstom. Pociągi poza zasilaniem z sieci trakcyjnej wykorzystywać będą także napęd wodorowy – informuje Railjournal.com.

Umowa między władzami regionu i przedstawicielstwem SNCF zawarta została 5 marca. Jazdy próbne pociągów mają rozpocząć w 2024 r. na niezelektryfikowanej linii Auxerre – Migennes o długości 19 km. Hybrydy oparte na platformie Coradia Polyvalent wyprodukowane zostaną we francuskich zakładach Alstomu mieszczących się w Reichshoffen.

Zamówione składy przystosowane zostaną do kursowania po liniach z trakcją o napięciach 1500 V DC i 25 kV AC. Ponadto wykorzystywać będą także napęd wodorowy, na którym ich zasięg wynosić ma od 400 do 600 km. Czteroczłonowe pociągi rozwijać będą prędkość maksymalną 160 km/h. Jednorazowo przewiozą do 220 pasażerów każdy.

Umowa zawarta przez Burgundia-Franche-Comté, to część większego zamówienia na pojazdy wodorowe dla regionów francuskich. Łącznie Alstom dostarczyć ma 14 takich składów, które kursować mają także na liniach w jednostkach administracyjnych: Okstytania, Owernia-Rodan-Alpy oraz Grand Est.

Jak informuje portal, zakłady w których produkowane będą zamówione hybrydy, mają zostać sprzedane. Producent taboru prowadzi rozmowy z potencjalnym nabywcą, firmą Škoda Transportation. Alstom zapowiada, że dalsze prace nad technologią wodorową prowadzić będzie w Tarbes.

hp


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram