marzec 2021
19
12:03:28
Urząd Miasta Oleśnicy poinformował na swojej stronie internetowej, że po wielu latach starań miejscowy dworzec PKP został wpisany do Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Koszt remontu XIX-wiecznego budynku szacowany jest na około 30 mln złotych.
Budynek oddano do użytku pod koniec maja 1868 r. Według informacji opublikowanych przez UM Oleśnicy, w XIX wieku uznawany był za najpiękniejszy dworzec kolejowy na Dolnym Śląsku. Obecnie wymaga on remontu, który zdaniem urzędników może przywrócić mu dawny blask.
O tym, że kompleks dworcowy został wpisany przez PKP S.A. do Programu Inwestycji Dworcowych, UM Oleśnicy poinformował 12 marca bieżącego roku. Starania o jego wyremontowanie trwały kilka lat.
„Kiedy przystępowaliśmy do realizacji tego projektu ścierały się różne koncepcje i pomysły. Nikt tym razem jednak nie dopuszczał myśli, że może się nie udać. Dzięki wsparciu najważniejszych osób w państwie doprowadziliśmy do tego, że nasz dworzec został wpisany do Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023, co oznacza, że rozpoczęło się przygotowanie do jego kapitalnego remontu” – powiedział burmistrz Oleśnicy Jan Bronś.
Miasto informuje, że kolej zobowiązała się do przeprowadzenia przed przystąpieniem do remontu prac konserwacyjnych i naprawczych. Pozwoli to zachować dworzec w stanie niepogorszonym.
Jak podaje portal Olesnica.naszemiasto.pl, w czwartek (18.03.) przed zabytkowym budynkiem odbył się briefing prasowy z udziałem m.in. Krzysztofa Golubiewskiego, członka zarządu PKP S.A. Zaznaczył on, że spółka liczy na dobrą współpracę z lokalnymi władzami - także w kwestii zapewnienia lokum 10 rodzinom mieszkającym na terenie obiektu.
Współpraca między magistratem a koleją dotyczyć ma również przyszłego zagospodarowania pomieszczeń wyremontowanego dworca. Dwa lata temu lokalne media informowały, że zdaniem obecnego burmistrza, w budynku mógłby zostać zlokalizowany Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki.
Dworzec PKP w Oleśnicy obsługuje dziennie około 7 tys. podróżnych. Dwukondygnacyjny budynek posiada podpiwniczenie, a jego powierzchnia wynosi 1300 m². Spółka kolejowa szacuje, że remont zabytkowego obiektu kosztować może około 30 mln zł.
hp