marzec 2021
22
2:03:41
W Sochaczewie (woj. mazowieckie) rusza budowa zaplecza technicznego do obsługi nowych FLIRT-ów Kolei Mazowieckich. Inwestorem jest firma Stadler Service Polska.
Pojazdy zostaną dostarczone przez Stadlera w ramach umowy ramowej z 2018 r. oraz zawartych umów wykonawczych. Wartość inwestycji to 22 mln złotych.
„Bardzo się cieszymy z uzyskania zgody na rozpoczęcie inwestycji. Dziękujemy Kolejom Mazowieckim za wsparcie w tym procesie. Zaplecze techniczne planujemy wybudować i przekazać do użytkowania w ciągu 12 miesięcy. Mamy nadzieję, że będzie to początek wieloletniej, partnerskiej współpracy z Kolejami Mazowieckimi w Sochaczewie” – mówi Paweł Gręda, dyrektor zarządzający Stadler Service Polska.
Umowa umożliwiająca budowę zaplecza została podpisana w czerwcu 2020 r., a w marcu tego roku inwestor otrzymał pozwolenie na budowę. W ramach tej inwestycji powstanie hala serwisowa o łącznej powierzchni 2500 metrów kwadratowych, wyposażona w dwa tory serwisowe, magazyn, warsztat, pomieszczenie techniczne, zaplecze biurowo-socjalne, wraz z infrastrukturą torową, drogową oraz parkingiem. Będzie ona zlokalizowana na terenie istniejącej Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich na granicy miasta Sochaczew i gminy Sochaczew – „Czerwonka Parcel”. W nowo powstałym zapleczu technicznym Stadler będzie wykonywał usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT w poziomach utrzymania od P1 do P3, jak również naprawy bieżące. Zgodnie z umową, w przypadku zapotrzebowania zaplecze będzie można rozbudować, a zakres usług utrzymaniowych będzie mógł zostać rozszerzony o naprawy P4 lub obsługę pojazdów innego typu.
„Docelowo Stadler chciałby skoncentrować swoje inwestycje w Polsce w obszarze utrzymania pojazdów w jednej lokalizacji” - dodaje Paweł Gręda.
„Budowa zaplecza do utrzymania pojazdów pięcioczłonowych to kolejny etap zacieśniania współpracy Kolei Mazowieckich ze Stadlerem. Dzięki niej na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie powstanie nowoczesny obiekt do utrzymania regionalnych pojazdów kolejowych typu FLIRT. Cieszymy się, że pojazdy produkowane na Mazowszu będą również utrzymywane w tym regionie. To kolejny krok na drodze szybkiego rozwoju transportu kolejowego w naszym Województwie” – wskazuje Czesław Sulima, członek zarządu i dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Źródło: Koleje Mazowieckie/Serwis Kolejowy