fbpx
Źródło: Szczecin.eu

kwiecień 2021

06

10:04:01

„Torowa rewolucja” w Szczecinie nabiera tempa

Trwają intensywne prace związane z torową rewolucją w Szczecinie. Na placu Hołdu Pruskiego widać już nowe szyny. To pokazuje jak ogromne jest tempo robót przy tak skomplikowanym i wymagającym zadaniu.

Prace wodno-kanalizacyjne, budowa węzła wodociągowego na ul. Kołłątaja, wykonanie koryta torowego na ul. Kołłątaja / ul. Św. Barbary i ul. Asnyka, prace elektro – instalacyjne na Rondzie Sybiraków, montaż szyn na placu Hołdu Pruskiego czy wykonanie płyty torowej na rozjeździe – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego – to tylko część zadań, które udało się do tej pory wykonać.

W najbliższych dniach będą nadal trwały prace rozbiórkowe nawierzchni jezdni, chodników oraz budowa i przebudowa istniejących sieci wodociągowych, a dodatkowo:

  • prace związane z wykonaniem koryta torowego oraz warstw konstrukcyjnych – odcinek za Rondem Sybiraków w stronę ul. Kadłubka
  • wykonanie płyty torowej na przejeździe przez ul. Św. Barbary
  • dalszy montaż nowych fundamentów pod słupy trakcyjne
  • prace związane z wykonaniem kanalizacji kablowej pod oświetlenie uliczne
  • przebudowa linii kablowej na odc. ul. Św. Barbary – Rondo Sybiraków - kontynuacja
  • wykonanie zasilania wiaty przystankowej – strona przy skwerze płk. Kuklińskiego
  • dalsze prace związane z wykonaniem odwodnienia torowiska
  • wykonanie kanalizacji teletechnicznej na odc. ul. Św. Barbary - Rondo Sybiraków - kontynuacja
  • tyczenie sytuacyjne i wysokościowe zaprojektowanych elementów uzbrojenia podziemnego oraz konstrukcji dróg i torowiska
  • wykonanie płyty torowej – odc. między ul. Piłsudskiego i ul. Mazowiecką – kontynuacja prac
  • wykonanie dolnej warstwy stabilizacji Rm=2,5 MPa w korycie torowym wzdłuż Alei Kwiatowej
  • montaż kanalizacji kablowej i teletechnicznej w pasie zieleni rozdzielającej wzdłuż ul. Matejki oraz wzdłuż pl. Hołdu Pruskiego – kontynuacja prac
  • wykonanie kanalizacji kablowej pod zaprojektowane smarownice przy pl. Żołnierza Polskiego – kontynuacja prac

O zadaniu

Jest to jedna z największych inwestycji przeprowadzanych w Szczecinie, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w tym mieście.

„Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostało więc podzielone na kilka etapów” – wskazuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.


Przypominamy, że wykonawca – ZUE S.A ma 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego (do Pl. Rodła)”. Wartość umowy to 174 429 663, 24 zł. Szczegółowy zakres robót dostępny jest [tutaj].

Źródło tekstu: Urząd Miasta Szczecina/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram