kwiecień 2021
07
1:04:16
Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozstrzygnęła przetarg na dostawę 3 dwunapędowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap IV”. Fabrycznie nowe pojazdy dostarczy nowosądecki Newag S.A.
Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu, a jego oferta odpowiada wymaganiom zamawiającego, jak również przedstawia korzystny bilans ceny oraz pozostałych kryteriów oceny oferty. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojazdy trafią do łódzkiej kolei już w 2022 r.
Maksymalna łączna całkowita cena za realizację zamówienia podstawowego wynosi 102 766 500,00 zł brutto, w tym:
Planowane jest dofinansowanie dostawy pojazdów na poziomie 85 % w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020.
ŁKA przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, dzięki któremu Spółka będzie mogła zamówić dodatkowe 2 pociągi w ramach realizacji umowy, bez konieczności prowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Mimo wielu ograniczeń spowodowanych epidemią koronawirusa, Spółka cały czas się rozwija i realizuje założone cele. Nowy tabor uatrakcyjni rozkład jazdy i pozwoli dojechać do miejscowości, w których obecnie brakuje połączeń kolejowych lub ich liczba jest niewystarczająca. Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi.
Źródło tekstu: Lka.lodzkie.pl/Serwis Kolejowy