fbpx
Źródło: Alstom.com

Kwiecień 2021

13

12:04:48

Francja zamawia pierwsze składy wodorowe od Alstomu

Francuskie regiony składają pierwsze zamówienia na hybrydowe pociągi elektryczno-wodorowe. To historyczny krok w kierunku ograniczenia emisji CO2 przez branżę kolejową z korzyścią dla pasażerów oraz kolejny etap na drodze rozwoju ekosystemu wodorowego i zrównoważonej mobilności.

Przewoźnik SNCF Voyageurs, działając w imieniu czterech regionów - Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est i Occitanie, zamówił w Alstom 12 hybrydowych pociągów elektryczno-wodorowych z serii Coradia Polyvalent dla Régiolis. Wartość kontraktu wynosi prawie 190 milionów euro. Po pociągach zasilanych parą i energią cieplną, a następnie elektryczną, ta innowacja oznacza prawdziwą rewolucję w transporcie kolejowym. To pierwsza tego typu inwestycja we Francji i ważny krok w kierunku ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i redukcji hałasu. Zamówienie na pociągi z napędem wodorowym jest wynikiem dwuletniej współpracy między partnerami projektu PLANETER, realizującego regionalne projekty prośrodowiskowe z zakresu mobilności. Inne regiony Francji wyraziły już zainteresowanie udziałem w drugim etapie projektu.

„Alstom jest dumny, że wraz z SNCF Voyageurs oraz regionami Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est i Occitanie przyczynia się do tworzenia czystszego i bardziej zrównoważonego rozwiązania w zakresie mobilności. Alstom jest pierwszą firmą kolejową na świecie, która wprowadziła na rynek pociąg wodorowy i z sukcesem rozwinęła technologię wodorową poprzez zastosowanie jej w pociągu Coradia iLint dla rynku niemieckiego. Nowe zamówienie dla Francji jest w pełni zgodne z ambicją Grupy Alstom, aby zostać numerem jeden na rynku zielonej i inteligentnej mobilności oraz wspierać wdrożenie wydajnego ekosystemu wodorowego w regionach” – podkreślił Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France.

Hybrydowy elektryczno-wodorowy pociąg Coradia Polyvalent spełnia wymagania zróżnicowanej sieci kolejowej Francji i będzie mógł pokonać do 600 km na niezelektryfikowanych odcinkach linii kolejowych. Czterowagonowy pociąg o długości 72 m ma całkowitą pojemność 218 miejsc siedzących oraz takie same osiągi dynamiczne i poziom komfortu jak jego wersja spalinowo- elektryczna.

Od 2011 roku francuskie regiony zamówiły prawie 400 spalinowo-elektrycznych oraz w pełni elektrycznych pociągów Coradia Polyvalent. Rozwój i produkcja pociągów Coradia Polyvalent zapewnia ponad 2 000 miejsc pracy w zakładach Alstom we Francji a także u dostawców firmy. W projekt zaangażowanych jest 6 z 15 zakładów Alstom we Francji: Reichshoffen (Bas-Rhin) w zakresie projektowania i montażu, Ornans (Doubs) w zakresie silników, Le Creusot (Saône-et-Loire) w zakresie wózków, Tarbes (Hautes-Pyrénées) w zakresie łańcuchów trakcyjnych oraz rozwoju napędu wodorowego, Villeurbanne (Rhône) w zakresie elektroniki pokładowej oraz Saint-Ouen (Seine-Saint-Denis) w zakresie projektowania.

Źródło tekstu: Alstom.com/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram