kwiecień 2021
19
9:04:23
Ze stacji Warszawa Zachodnia realizowane są już połączenia dalekobieżne i regionalne. Podróżni korzystają z pięciu peronów. Miejsce na kolejne przygotowywane jest przed charakterystycznym grzybkiem nastawni. Budowana jest kładka, a przejście podziemne zastąpi szerszy tunel. Prace realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. warte są ok. 2 mld zł netto.
Z peronów i okien pociągów widać roboty przy budowie kładki, która połączy dzielnice Wola i Ochota. Wykonawca pracuje w obszarze peronów, tunelu i budynku technicznego stacji. Do realizowania inwestycji wykorzystywane są m.in. dźwigi, koparki oraz podnośniki. Użytkowanie służbowych przejść i prace obok przejeżdżających pociągów wymagają szczególnej uwagi.
Przebudowa Warszawy Zachodniej i modernizacja linii średnicowej to jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Zwiększy się komfort obsługi podróżnych. Będą nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Źródło tekstu: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy