fbpx
Źródło: Wikimedia.org/Lichen99

Kwiecień 2021

20

10:04:20

UTK zachęca do wypełnienia ankiety nt. nowoczesnej kabiny maszynisty

Jak powinno wyglądać idealne miejsce pracy maszynisty? Kolejarze mogą pomóc je stworzyć dzięki wypełnieniu ankiety. W ramach projektu CARBODIN opracowana zostanie innowacyjna kabina maszynisty. Działania finansowane są przez Unię Europejską w ramach Shift2Rail.

Jednym z celów projektu CARBODIN jest usprawnienie i lepsze dostosowanie sprzętu w kabinie do czynności wykonywanych przez maszynistę. Badanie sekwencji czynności i preferencji pozwoli określić, jak należy zaprojektować wyposażenie kabiny, by jak najlepiej odpowiadała potrzebom osoby prowadzącej pojazd. Bazując na swoich doświadczeniach w projektowaniu systemów wspomagania maszynisty, partnerzy projektu chcą zaangażować maszynistów od jego najwcześniejszych etapów. Ankieta pozwoli określić potrzeby i preferencje maszynistów w zakresie użycia nowoczesnych technologii w kabinie i automatyzacji tak, by zwiększyć komfort użytkowania i wydajność.

Ankieta została przetłumaczona na język polski i jest dostępna [tutaj]. Jej wypełnienie zajmie około 15 minut.

Projekt CARBODIN otrzymał dofinansowanie z Shift2Rail w ramach programu badań i innowacji Unii Europejskiej Horyzont 2020. Shift2Rail jest partnerstwem publiczno-prywatnym powołanym do realizacji innowacyjnych projektów w sektorze kolejowym i koordynowania badań naukowych służących rozwojowi kolei w Unii Europejskiej. Shift2Rail ma wspierać i finansować badania i wdrażanie innowacji ze środków publicznych i prywatnych (z funduszy europejskich i środków pochodzących od prywatnych podmiotów). Shift2Rail jest platformą do koordynacji badań naukowych w branży kolejowej, której celem jest integracja wyników badań w zakresie taboru kolejowego, systemów zarządzania ruchem oraz infrastruktury od przedstawienia koncepcji badań do wprowadzenia produktu na rynek.

Projekt CARBODIN realizowany jest przez Fundació EURECAT we współpracy z 13 organizacjami partnerskimi z 7 krajów UE (Hiszpanii, Włoch, Francji, Niemiec, Polski, Czech i Grecji): UIC, Ethniko Kentro Erevnas Kai Technologikis Anaptyxis (CERTH), Asociación de Investigación Metalúrgica del Noroeste (AIMEN), Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen (RWTH), Universita Degli Studi di Roma la Sapienza (DICEA), Université Polytechnique Hauts-de-France (UPHF), EURNEX e.V., Vyzkumny Ustav Zeleznicni AS (VUZ), Chinesisch-Deutsches Forschungs- und Entwicklungszentrum für Bahn- und Verkehrstechnik Dresden GmbH (CG RAIL), Forster System-Montage-Technik GmbH (SMT), MASATS S.A., DES ART sp. z o.o., Composites Aragón S.L.

Źródło tekstu: Utk.gov.pl/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram