fbpx
Źródło: Plk-sa.pl

Kwiecień 2021

22

9:04:09

Trwają prace przy mostach kolejowych na Lubelszczyźnie

25 mln zł przewidziały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odnowienie mostów kolejowych na Lubelszczyźnie w latach 2020-21. Wykonano już prace za blisko 6 mln zł na obiektach nad rzekami Giełczew, Huczwą i Bystrzycą.

Kolejne roboty obejmą m.in. most graniczny w Dorohusku i przeprawę w Rykach nad rzeką Zalesianką. Prace zapewniają podróże koleją oraz przewóz towarów do kopalni czy cukrowni.

„Utrzymanie mostów kolejowych w dobrym stanie wymaga stałych nakładów, m.in. na przeprawy nad rzekami w województwie lubelskim. Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i zapewnieniu oraz poprawie możliwości technicznych mostów zwiększa się rola i możliwości kolei jako bezpiecznego i ekologicznego środka transportu”powiedziałPiotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na trasie Lublin – Chełm dzięki bieżącym pracom zapewnione są podróże i obsługa ruchu towarowego, m.in. przewozów do kopalni Bogdanka. Duży zakres prac PLK wykonały na moście kolejowym w Biskupicach nad rzeką Giełczew. Przeprawa ma nowe przęsła, a podpory mostu zostały zabezpieczone przed podmyciem. Wykonano nowe schody, balustrady i poręcze. Wyremontowane są dwa tory – wymieniono podkłady, szyny, tłuczeń. Dzięki pracom zlikwidowane zostało ograniczenie prędkości i poprawiła się przepustowość trasy. Po obiekcie mogą jeździć cięższe składy, gdyż w efekcie prac zwiększono nośność mostu. Wartość robót to ok. 3,5 mln zł.

Na trasie Łuków-Dęblin przebudowano most nad rzeką Bystrzycą w okolicy Łukowa.Do prac wykorzystano m.in. przęsła uzyskane z przebudowy przeprawy na Centralnej Magistrali Kolejowej. Przęsła, po wymaganych badaniach, zakwalifikowano do dalszej eksploatacji. Wykonano także żelbetową płytę, co umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych. Most zabezpieczono przed korozją. Obecnie przeprawa nad Bystrzycą zapewnia sprawniejszy i szybszy przejazd pociągów z prędkością do 120 km/h. Wartość robót to ok. 1,4 mln zł.

„Mosty i wiadukty kolejowe to infrastruktura ważna i wymagająca stałych prac. Dzięki działaniom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na terenie Lubelszczyzny transport surowców i produktów, m.in. do kopalni i cukrowni, jest nie tylko zapewniony, ale coraz sprawniejszy. Kolejowe trasy i położone na nich obiekty są tak dostosowywane, by kolej jak najlepiej spełniała potrzeby mieszkańców i gospodarki” wskazał Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.

Odnowiony most w Werbkowicach nad Huczwą zapewnia obsługę cukrowni transportem kolejowym. Dzięki pracom, towary jadą po torach na linii Zamość - Hrubieszów. Kratownicowy most ma naprawione przyczółki. Konstrukcja została zabezpieczona przed korozją i pomalowana. Wartość robót to ok. 1 mln zł.

W 2021 r. PKP PLK planują przeprowadzenie prac na mostach Lubelszczyzny za 19 mln zł. Wyremontowane zostaną m.in. most w Biłgoraju nad rzeką Biała Łada na odcinku Zwierzyniec – Stalowa Wola, most graniczny w Dorohusku, przeprawa w Rykach nad rzeką Zalesianką na odcinku Łuków – Radom i w Krasnymstawie nad rzeką Wojsławką na odcinku Rejowiec – Hrebenne.

Prace na mostach realizowane są ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Źródło tekstu: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram