maj 2021
09
8:05:00
Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w województwie śląskim zapewniają stały przewóz towarów koleją m.in. do elektrowni Łagisza oraz między Będzinem Łagiszą a Dąbrową Górniczą Ząbkowicami. Wykorzystanie przęsła zdemontowanego z mostu kolejowego w Krakowie umożliwia sprawny i bezpieczny dojazd pociągów do bocznicy w Wojkowicach. Wartość robót to ponad 10 mln zł.
Od maja pociągi towarowe kursują po przebudowanym wiadukcie kolejowym przy ul. Sobieskiego w Wojkowicach. Składy sprawnie i bezpiecznie dowożą towar do fabryk dzięki wykorzystaniu 18-metrowego przęsła z mostu nad Wisłą w Krakowie. Konstrukcja wycofana podczas przebudowy ważnej trasy kolejowej, po sprawdzeniu może nadal służyć na linii dojazdowej. „Krakowskie” przęsło ustawiono w Wojkowicach na nowych żelbetowych przyczółkach. Przebudowa poprawiła także estetykę obiektu. Stary, wyeksploatowany wiadukt został rozebrany. Ruch drogowy pod wiaduktem odbywa się dwoma pasami. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie roku. Ich wartość to ok. 5 mln zł.
Prace torowe poprawią transport linią Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Będzin Łagisza. Efektem prac za 5,5 mln zł będzie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i podniesienie prędkości pociągów do 60 km/h, dzięki czemu przewozy koleją staną się bardziej efektywne. Inwestycja obejmuje wymianę torów na odcinku 7 km od Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Będzina Łagiszy. Roboty rozpoczęto na początku kwietnia i zaplanowane zostały do połowy sierpnia. Prowadzone są wyłącznie w weekendy, co pozwala zachować ciągłość dostaw do elektrowni Łagisza.
Inwestycje prowadzone przez PKP PLK S.A. na terenie województwa śląskiego zwiększają możliwości kolei w sektorze przewozów towarowych. Sprzyjają także rozwojowi najbardziej ekologicznego środka transportu.
Źródło tekstu: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy