maj 2021
09
3:05:00
W Szczecinie trwa realizacja inwestycji w ramach tzw. torowej rewolucji. W centrum miasta spawane są już nowe szyny i rozjazdy tramwajowe. Powstają też nowe perony przystankowe.
Duże tempo prac i sprawna organizacja robót widoczne są we wszystkich trzech miejscach, gdzie prowadzone są inwestycje związane z torową rewolucją.
„Na Placu Żołnierza w zeszłym tygodniu prowadzone były roboty związane z zabudową rur osłonowych i istniejącego ciepłociągu, układaniem i zagęszczeniem warstwy stabilizacji czy spawaniem rozjazdu. Na Niebuszewie wykonywane były między innymi prace instalacyjne, wodno-kanalizacyjne i drogowe. Na ulicy Małopolskiej trwał montaż odwodnienia liniowego, widoczny jest też zarys nowego peronu tramwajowego” – podkreśla Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.
W najbliższym czasie zostaną przeprowadzone następujące roboty:
O zadaniu:
Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości 3 pl. Żołnierza Polskiego – Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła – rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostało podzielone na kilka etapów.
Zakres robót obejmuje:
Wykonawca robót – ZUE S.A – ma 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)”. Umowa została zawarta w grudniu 2020 roku, jej wartość to 174 429 663,24 zł.
Źródło tekstu: Szczecin.eu/Serwis Kolejowy