maj 2021
16
11:05:00
Budowa dodatkowego peronu i rozbudowa przejścia podziemnego na stacji Poznań Główny przekroczyła półmetek. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewniają, że dzięki inwestycji podróżni zyskają lepszą obsługę – możliwe będzie zwiększenie liczby połączeń i dogodniejsza komunikacja kolejowa.
Inwestycję zrealizowano już w około 60%. Dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami, będzie prowadzić przez całą stację, co zapewni dogodne dojście na wszystkie perony i poprawi komunikację między dzielnicami Poznania.
Dodatkowy peron to sprawniejsza obsługa większej liczby połączeń. Wyposażony zostanie w zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie. Dobrą orientację w obrębie obiektu zapewni nowoczesny system informacji wizualnej i głosowej. Przygotowane zostaną windy oraz ruchome schody. Z myślą o osobach niewidomych powstaną przystosowane do ich potrzeb ścieżki naprowadzające.
„Dodatkowy peron na stacji Poznań Główny pozwoli na zwiększenie liczby połączeń oraz ułatwi dostęp do kolei, zwłaszcza do podróży w obszarze aglomeracji. Dzięki inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pociąg staje się coraz częściej wybieranym środkiem komunikacji – zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy, jak i podróżach dalekobieżnych”– powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Konstrukcja nowej części przejścia podziemnego między tunelem a dworcem autobusowym jest już gotowa. Na ścianach układane są granitowe płyty. Kolejne segmenty tunelu przy Moście Dworcowym i ul. Składowej przygotowuje ciężki sprzęt. Bezpieczną rozbudowę, na głębokości do 7 m, zapewniają ściany szczelinowe i specjalne rozpory.
Za Mostem Dworcowym widać ścianki nowego peronu 3a, usytuowanego między obecnym peronem nr 3 i budynkiem galerii handlowej. Obok znajdą się dodatkowe, przebudowane tory oraz urządzenia sterowania. Nowe rozjazdy od strony Ronda Kaponiera są już gotowe.
Zakres realizowanych prac wymusza ich dobrą organizację. Dotychczas z budowy wywieziono około tysiąca wywrotek ziemi. Wykorzystano materiał z około stu betoniarek, a do zbrojenia zużyto około 40 ton stali.
Źródło tekstu: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy