fbpx
Źródło: Tram-silesia.pl

Maj 2021

17

8:05:04

Tramwaje Śląskie zamówiły trzy nowe pojazdy techniczne

Projekt inwestycyjny spółki Tramwaje Śląskie S.A. to nie tylko modernizacja i budowa torowisk oraz zakup nowych tramwajów. Ważne są także inwestycje w pojazdy specjalistyczne. Kolejne 3 dwusystemowe samochody pogotowia torowego dostarczy firma Copma Polska. 12 maja podpisana została umowa z producentem.

W ramach etapu I „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską, spółka Tramwaje Śląskie zakupiła już trzy pojazdy specjalistyczne – dwa pojazdy sieciowe i jeden torowy dostarczone zostały przez producenta na początku 2020 roku i od tego czasu pełnią służbę. Zakup kolejnych trzech nowych pojazdów pogotowia torowego został ujęty w etapie III projektu.

„Inwestujemy w specjalistyczne pojazdy techniczne, żeby zdecydowanie poprawić efektywność działania służb technicznych, zwiększyć zakres prac możliwych do przeprowadzenia przez naszych pracowników, podnieść bezpieczeństwo i komfort pracy oraz zadbać o środowisko, dzięki nowoczesnym silnikom, spełniającym dzisiejsze normy” – wylicza Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

W przetargu na wyłonienie dostawcy pojazdów wzięły udział dwie firmy. Po przeprowadzeniu procedury przetargowej spółka Tramwaje Śląskie S.A. w środę 12.05.2021 r. podpisała umowę z firmą Copma Polska Sp. z o.o.

Zgodnie z zapisami umowy, producent ma dostarczyć trzy pojazdy torowe, przeznaczone do transportu materiałów, urządzeń oraz przewozu osób (brygady torowo-remontowe), usuwania skutków awarii oraz utrzymania płynności ruchu szynowego, poprzez wykonywanie niezbędnych czynności takich jak: przeglądy, prace naprawcze i konserwacje nawierzchni szynowo-drogowej. Wymogiem jest dwusystemowość tych pojazdów, dzięki której mogą się poruszać zarówno po drogach, jak i torowiskach, oraz zastosowanie nowoczesnych jednostek napędowych spełniających normę emisji spalin EURO 6. Pojazdy muszą być wyposażone również m.in. w: żuraw przeładunkowy, podpory hydrauliczne, agregat prądotwórczy czy kabinę warsztatową.

Producent ma 12 miesięcy na realizację zamówienia, co oznacza, że do 12.05.2022 r. pojazdy muszą zostać dostarczone – po jednym – do zajezdni w Bytomiu, Gliwicach i Katowicach. Wartość umowy to 2,5 mln zł netto.

Źródło tekstu: Tram-silesia.pl/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram