fbpx
Źródło: Plk-sa.pl

maj 2021

28

11:05:43

Na trasie Lublin – Łuków zrealizowano już ponad połowę planowanych prac

Przebudowa peronów i torów na odcinku Lubartów – Parczew na linii Lublin – Łuków przekroczyła półmetek. Zmodernizowane zostały już przystanki w miejscowościach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Obecnie prace prowadzone są w Berejowie i Laskach oraz na dwustumetrowym moście nad Wieprzem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 90 mln zł współfinansowana jest ze środków RPO woj. lubelskiego.

W Berejowie kończy się budowa nowego przystanku. Dodatkowy przystanek powstaje również w Laskach, gdzie widać już betonowe konstrukcje peronów. Wykonawca ułoży nawierzchnię i zamontuje instalacje. Zamontowane zostaną wiaty oraz ławki. Czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem jazdy ułatwią orientację w podroży. Nowe przystanki zwiększą dostęp do kolei na trasie Lublin – Łuków.

Na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica są już komfortowe, wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągów. Wyposażono je m.in. w nowe wiaty, ławki, gabloty na rozkłady jazdy oraz zamontowano oświetlenie. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia.

Budowane są perony w Gródku i Zabielu, gdzie gotowe są już konstrukcje obiektów. W Gródku budowane jest dojście dla podróżnych. Na przystanku Zabiele powstaje oświetlenie peronu oraz chodniki.

Na stacji Parczew prace obejmują dwa perony oraz układ torowy. Wykonane zostały ścianki peronu wyspowego. Na przygotowanym terenie ułożono 2 nowe tory oraz 8 rozjazdów. Budowa nowego peronu rozpoczęła się także na przystanku Parczew Kolejowa.

Zaawansowanie prac między Lubartowem a Parczewem na linii Lublin – Łuków nr 30 zapowiada na koniec roku powrót pociągów. Mieszkańców Powiatu Lubartowskiego i Parczewskiego z pewnością ucieszy możliwość atrakcyjnych podróży koleją m.in. z Parczewa do Lublina. Inwestycja, to również impuls do rozwoju regionu, gdyż zwiększone możliwości kolejowej trasy pozwolą na sprawny przewóz towarów” – powiedział Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.

Dwustumetrowy most nad Wieprzem w Lubartowie jest remontowany. To największa i najważniejsza przeprawa kolejowa na odcinku Lubartów – Parczew. Na obiekcie zostanie ułożony nowy tor. Obecnie wzmacniana jest jego konstrukcja, obejmująca m.in. remont podpór i przyczółków. Stalowa kratownica pokryta została powłoką antykorozyjną.

Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd pociągów, m.in. składów towarowych o większym nacisku, tj. 221 kN/oś. Prace na linii obejmują też 14 innych obiektów, w tym 8 mostów. Dzięki inwestycji kolej na Lubelszczyźnie stanie się bardziej efektywna i konkurencyjna względem innych środków transportu.

Roboty odbywają się na ponad 26 km linii.Nowy tor został zainstalowany na odcinku Brzeźnica Bychawska - Lubartów. Specjalistyczne maszyny uzupełniają tam tłuczeń i podbijają torowisko. Postępują prace między Parczewem a Brzeźnicą Bychawską, gdzie na wcześniej przygotowanym podtorzu ułożono podkłady.

Dzięki pracom między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h, co skróci czas przejazdu.

Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych. Nowe urządzenia sterowania ruchem umożliwią obsługę większej liczby składów. Prace, które zapewnią wznowienie kursowania pociągów, zakończą się w grudniu. Pozostałe roboty ukończone zostaną w 2022 r.

Podczas prac na jednotorowej linii, zgodnie z ustaleniami i wcześniejszymi informacjami, wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa.

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.

Źródło tekstu: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram