fbpx
Źródło: pixabay.com/mohamed_hassan

Czerwiec 2021

10

7:06:00

PKP Intercity wprowadziło sztuczną inteligencję do obsługi telefonicznej klientów

Dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu wirtualny asystent głosowy jest już do dyspozycji klientów PKP Intercity. Dzwoniąc pod nowy, bezpłatny numer infolinii 22 391 22 22 bot Edek pomoże sprawdzić rozkład jazdy i bazowe ceny biletów na połączenia krajowe – informuje PKP IC.

Nowa usługa jest dostępna od 7 czerwca 2021 roku pod bezpłatnym numerem telefonu: 22 391 22 22. Wirtualny asystent głosowy wyszukuje połączenie na podstawie określonych przez pasażerów podstawowych informacji: stacji docelowej, stacji początkowej, daty oraz godziny odjazdu, jak również dodatkowych opcji połączeń, które interesują podróżnego, takich jak np. przejazd bezpośredni, możliwość przewozu roweru czy uwzględnienie miejsca dla osoby z niepełnosprawnością. Po wyborze połączenia przez asystenta, można poznać szczegóły lub poprosić o wskazanie kolejnego pociągu z rozkładu, a także wrócić do wcześniejszej propozycji czy wyszukać połączenie o nowych parametrach. Bot jest w stanie odbierać setki połączeń naraz, co przełoży się na efektywną obsługę osób, chcących uzyskać informacje o rozkładzie jazdy.

Źródło: PKP Intercity

Dzięki zastosowanemu modułowi uczenia maszynowego, bot Edek cały czas się szkoli i wraz z kolejnymi rozmowami wzbogaca bazę zaimplementowanej wcześniej wiedzy. Podstawową formę nauki stanowi proces rozwijania umiejętności właściwego interpretowania wypowiedzi klienta. Wirtualny asystent głosowy będzie w przyszłości stopniowo wzbogacany o nowe funkcjonalności, aby kompleksowo pomagać klientom PKP Intercity w coraz większym zakresie tematów.

„Infolinia obsługiwana przez wirtualnego asystenta głosowego to kolejne wdrażane przez nas rozwiązanie, które ma ułatwić i usprawnić proces obsługi pasażera, który rozpoczyna się od planowania podróży i wyszukiwania odpowiedniego połączenia. Nowa usługa to dodatkowa możliwość uzyskania informacji o rozkładzie jazdy, która może być szczególnie interesująca dla osób z ograniczonymi możliwościami korzystania z wyszukiwarki internetowej. Ciągła dostępność automatycznego konsultanta pomoże w sprawnej obsłudze rosnącej liczby pasażerów”przekonuje Artur Resmer, Członek Zarządu PKP Intercity.

Źródło tekstu: PKP Intercity/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram