czerwiec 2021
15
3:06:46
Siemens Mobility dostarczył wszystkie szybkie pociągi Velaro zamówione przez Tureckie Koleje Państwowe (TCDD) w latach 2013-2019. Od czerwca 2021 roku cała flota łącznie 19 składów Velaro jest dostępna dla usług komercyjnych.
Pierwszy Velaro Turkey wszedł do obsługi pasażerów między Ankarą a Konyą w maju 2015 roku. W tym samym czasie TCDD podpisało drugi kontrakt z Siemensem na sześć ośmiowagonowych pociągów dużych prędkości.
Ostatnich dwanaście ośmiowagonowych pociągów Velaro TR zostało zamówionych w 2018 i 2019 roku. Kontrakt obejmował konserwację, naprawę i czyszczenie pociągów przez okres trzech lat. Dzięki dostawie na długo przed terminem można było osiągnąć rekordowy czas rozpoczęcia obsługi pasażerskiej. Średnio czas pomiędzy podpisaniem umowy a obsługą pasażerów wynosi 24 miesiące.
„Dostarczenie ostatniego pociągu z tureckiej floty Velaro na długo przed terminem stanowi ważny kamień milowy w naszej współpracy z Tureckimi Kolejami Państwowymi. Nasze sprawdzone pociągi dużych prędkości, opracowane z myślą o rynku globalnym, poprawiają wrażenia pasażerów, zapewniając komfort i wygodę. Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do projektu, który znacząco rozwija infrastrukturę Turcji i umożliwia mieszkańcom tego dużego kraju podróżowanie z dużą prędkością, ale przy niskim śladzie CO2”– powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.
Pociągi łączą Ankarę z Konyą i Eskisehirem. W przyszłości planowana jest dodatkowa linia do Stambułu o łącznej długości 533 kilometrów.
„Ostatnie 12 składów szybkich pociągów zamówionych w Siemens Mobility dotarło do Ankary. Zestawy będą używane na linii dużych prędkości o długości 1213 km oraz na budowanych i wprowadzanych do eksploatacji liniach” – dodał Adil Karaismailoğlu, Minister Transportu i Infrastruktury Republiki Turcji.
Velaro Turkey oferuje zoptymalizowany profil pojemności i lepsze wrażenia pasażerów. Pasażerowie mają do wyboru trzy klasy wagonów: klasa biznes składająca się z trzech przedziałów z czterema komfortowymi fotelami każdy; pierwsza klasa z 45 miejscami; Klasa Ekonomiczna oferująca 426 miejsc. Wagon restauracyjny oferuje osiem miejsc bistro w barze i 28 miejsc w restauracji.
Dzięki innowacyjnym systemom komunikacyjnym i rozrywkowym na pokładzie pasażerowie mogą uzyskać dostęp do usług, takich jak wideo na żądanie, e-booki lub gry z własnych urządzeń mobilnych – lub, w klasie biznes i pierwszej – z ekranów dotykowych zintegrowanych z fotelami.
Pociągi Velaro zostały opracowane na rynek światowy. Obecnie jeżdżą w Hiszpanii, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Belgii, Rosji, Chinach, Turcji i Holandii.
Źródło tekstu: Siemens Mobility Poland/Serwis Kolejowy