czerwiec 2021
16
9:06:02
Firma Nevomo podpisała umowę z Plastwil i Plastwil de Bonte – belgijskimi przedsiębiorstwami, specjalizującymi się odpowiednio: w produkcji najwyższej jakości systemów przytwierdzenia szyn do podkładów, a także wytwarzaniu podkładów strunobetonowych. Podkłady i mocowania dostarczone przez firmy zostaną przeznaczone do budowy pełnoskalowego toru testowego technologii magrail.
Dzięki zawartej umowie Nevomo wybuduje tor o długości 750 metrów, który będzie najdłuższym torem do testów pasywnej lewitacji magnetycznej w Europie. Belgijska firma De Bonte ma 30 lat doświadczenia w produkcji podkładów strunobetonowych, z kolei Plastwil od ponad 35 lat jest wiodącym producentem systemów przytwierdzenia szyn do podkładów. Zarówno podkłady strunobetonowe, jak i systemy mocowań staną się częścią pełnoskalowego toru testowego technologii magrail, czyli kolei dużych prędkości nowej generacji, której pojazdy będą rozpędzać się do prędkości 550 km/h. Tor powstanie na terenie gminy Nowa Sarzyna w woj. podkarpackim. Budowa rozpocznie się już w drugiej połowie tego roku.
W ramach porozumienia Plastwil De Bonte zostało partnerem infrastrukturalnym Nevomo i dołączyło do grona innych firm, które obecnie wspierają rozwój kolei magnetycznej. Lista przedsiębiorstw obejmuje m.in.: IDOM, CIECH Sarzyna, Transfer Multisort Elektronik czy Instytut Kolejnictwa.
„Wsparcie ze strony firmy Plastwil, która posiada bardzo bogate i międzynarodowe doświadczenie jako wiodący producent elementów technologii szynowych, jest dla nas bardzo istotne. Dzięki temu możliwe będą kolejne kroki w kierunku pełnoskalowych testów technologii magrail” – mówi Łukasz Mielczarek, współzałożyciel i dyrektor ds. infrastruktury w Nevomo.
„Jako firma zorientowana na innowacje, czerpiemy z naszego wieloletniego doświadczenia w produkcji elementów infrastruktury kolejowej i już dziś myślimy o tym, co będzie potrzebne do rozwoju kolei w perspektywie nadchodzących dekad. Współpraca z Nevomo doskonale wpisuje się w naszą wizję przyszłości, w której kreujemy rozwiązania dla kolei za 20, 30, czy nawet 50 lat. Jestem przekonana, że w kontekście konieczności ograniczania wpływu człowieka na środowisko, kolej będzie coraz bardziej preferowanym typem transportu, a rozwój takich technologii jak hyperloop coraz bardziej przybliża nas do jej ponownego rozkwitu” – wskazuje Izabella Wałkowska, prezes firmy Plastwil.
Źródło tekstu: Nevomo/Serwis Kolejowy