czerwiec 2021
17
7:06:51
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapowiadają przeprowadzenie inwestycji, która poprawi obsługę terminali przeładunkowych w rejonie przejścia granicznego Medyka – Mostiska II. Spółka ogłosiła przetarg o wartości 26 mln zł, dotyczący zaprojektowania i wykonania robót na liniach łączących Hurko i Krówniki. Prace mają objąć m.in. przebudowę torów, rozjazdów i obiektów inżynieryjnych.
Zarządca sieci kolejowej zapowiada, że dzięki pracom poziom bezpieczeństwa w obsłudze towarów ulegnie poprawie. Zwiększona zostanie także przepustowość tras, a obsługa pociągów będzie sprawniejsza. Wzrost dostępności przejścia granicznego Medyka – Mostiska II ma istotnie wpłynąć na rozwój współpracy gospodarczej w regionie.
Linie kolejowe Hurko - Krówniki 120 i 123 (szerokotorowa) są trasami dojazdowymi do bocznicy zapewniającej spedycję krajową i międzynarodową wraz z przeładunkiem i magazynowaniem wyrobów hutniczych, rud żelaza, węgla, kruszyw, towarów sypkich i przemysłowych w rejonie kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą, w Medyce.
Inwestycja zakłada wymianę blisko 19 km torów między stacjami Hurko i Krówniki oraz 9 rozjazdów. Przewidziano remont 5 obiektów inżynieryjnych: wiaduktu i 4 przepustów. W ramach prac podwyższony zostanie poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym.
Roboty na liniach Hurko - Krówniki mają być prowadzone w latach 2022-2023. Szacunkowa wartość zamówienia to ponad 26 mln zł netto. Projekt jest finansowany z budżetu państwa.
Zadanie: Prace na liniach kolejowych nr 120 i 123 Hurko – Krówniki realizowane jest w ramach projektu „Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Medyka - Mościska II”.
W latach 2016-2020 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 64 mln zł na modernizacje przejścia kolejowego w Medyce. Zapewniły one efektywniejsze i bezpieczniejsze przewozy towarowe. Wykonano roboty na torach szerokich, na które przyjmowane są pociągi z Ukrainy. Prace objęły wymianę 17 km torów, 62 rozjazdów oraz sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem. Dzięki przeprowadzonym inwestycjom poprawiono stan linii prowadzących do terminali przeładunkowych, m.in. bocznicy CTL Północ Chełm – Hala w Medyce, terminalu PKP CARGO Connect Centrum Obsługi Granicznej w Medyce czy terminalu Rozlewni Paliw Orlen w Żurawicy.
Źródło: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy