fbpx
Źródło: Facebook.com/Midnighttrains

Czerwiec 2021

18

1:06:51

Midnight Trains chce uruchomić pociągi-hotele

Nowo powstała francuska spółka kolejowa Midnight Trains zapowiada, że jej pasażerowie „na nowo odkryją usługę pociągów nocnych”. Pomysł luksusowych składów stylizowanych na hotele zaprezentowano 16 czerwca, a uruchomienie pierwszego połączenia ma nastąpić za trzy lata.

Start-up Midnight Trains został powołany przez Adriena Aumonta, założyciela platformy crowdfundingowej KissKissBankBank, oraz Romaina Payeta, byłego sekretarza generalnego tej platformy. Firma finansowana będzie m.in. przez francuskiego miliardera Xaviera Niela, właściciela spółki telekomunikacyjnej Iliad, braci Borisa i Romaina Pillard oraz Sebastiena Sauniera, którzy wspólnie założyli szkołę kodowania La Wagon, a także Pauline Duval - dyrektor zarządzającą Group Duval.

Jak informuje portal Railjournal.com, Midnight Trains nie chce być operatorem kolejowym. Zamiast tego prowadzone są negocjacje z prywatnymi przewoźnikami, którzy mają realizować te usługi jako podwykonawcy. Dopiero po zawarciu porozumień ogłoszona zostanie pierwsza trasa, po której kursować będą pociągi-hotele. Analizowane są także możliwości leasingowania odnowionych wagonów używanych, jak również zakup nowego taboru.

Źródło: Facebook.com/Midnighttrains

Priorytetem dla start-upu jest spokój, prywatność oraz bezpieczeństwo pasażerów. Według Adriena Aumonta, firma będzie liderem w odkrywaniu na nowo podróży pociągami nocnymi, których historia ma już ponad sto lat. Składy Midnight Trains wyposażone zostaną m.in. w restauracje oraz bary serwujące produkty sezonowe, koktajle i wina. W odróżnieniu od innych podmiotów świadczących takie usługi, w tym przypadku rezerwacja obejmie nie pojedyncze miejsce, a cały przedział stylizowany na pokój hotelowy. Zapewni to komfort klientom, którzy nie będą musieli dzielić ich z osobami obcymi. Wszystko to stanowić ma wysokiej jakości alternatywę dla połączeń lotniczych.

Źródło: Facebook.com/Midnighttrains

Firma zamierza uruchomić pierwsze połączenie w 2024 roku. Nie poinformowano jednak, na jakiej linii będzie ono realizowane. Centrum Midnight Train stanowić ma Paryż. Plany zakładają obsługiwanie kursów na trasach o długości od 800 do 1500 km. Sieć połączy stolicę Francji m.in. z Lizboną, Madrytem, Mediolanem, Wenecją, Rzymem, Wiedniem, Pragą, Budapesztem, Berlinem oraz Kopenhagą. W 2030 r. pociągi-hotele mają połączyć Paryż i Edynburg. W tym przypadku wyzwanie stanowi pokonanie tunelu pod kanałem La Manche, gdzie konieczne jest wykorzystanie specjalnego taboru.

hp


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram