czerwiec 2021
22
3:06:50
Francuski koncern Alstom podpisał umowę z niemiecką firmą Vossloh Locomotives na wyposażenie 50 lokomotyw towarowych DE18 w system sygnalizacji pokładowej Atlas. Wartość kontraktu to 20 mln euro.
Po wyposażeniu w system Atlas oparty na ETCS, od 2022 roku maszyny wyjadą na tory w Niemczech Francji, Belgii i Luksemburgu. Inwestycja ma usprawnić transgraniczny ruch towarowy między wymienionymi krajami. Umowa przewiduje także prawo opcji, na mocy którego Alstom może wyposażyć do 30 kolejnych lokomotyw.
„To przełomowe zamówienie w sektorze kolejowego transportu towarowego. Wyposażenie tak dużej liczby lokomotyw w naszą technologię sygnalizacji jest kamieniem milowym i umożliwi eksploatację pojazdów w wielu krajach” – zaznaczył Michael Konias, dyrektor ds. systemów cyfrowych i zintegrowanych w Alstom na Niemcy, Austrię i Szwajcarię.
System sygnalizacyjny Atlas opiera się na najnowszym standardzie ETCS poziomu trzeciego. Na trasach w Luksemburgu będzie działał w ramach ETCS poziomu pierwszego, z kolei do lokomotyw na Francję trafi oprogramowanie „Contrôle de vitesse par balise”, wykorzystywane na sieciach towarowych przewoźnika SNCF. Pociągi przeznaczone na belgijskie linie będą doposażone w system TBL1+. Wszystko zostanie zintegrowane z rozwiązaniem Tri-Standard Alstomu. Atlas będzie działał też na liniach niemieckich, a w przyszłości na holenderskich.
„Najnowsze rozwiązania w zakresie technologii sygnalizacji pokładowej od Alstomu zapewnią konkurencyjność naszych lokomotyw. Przełoży się to na większą elastyczność w wykorzystaniu naszych maszyn w międzynarodowym transgranicznym kolejowym ruchu towarowym” – zaznacza Dr Bernd Hoppe, szef Vossloh Locomotives.
Jak podaje francuski koncern, instalowanie systemu Alstom Tri-Standard w lokomotywach będzie odbywać się w zakładzie Vossloh Locomotives w Kilonii. Testy integracyjne maszyn wyposażonych w rozwiązanie sygnalizacyjne Atlas będą z kolei prowadzone w zakładach Alstomu na terenie Francji, Belgii i Niemiec.
pg