czerwiec 2021
30
3:06:12
Dzisiejszej nocy kolejarze zmienią organizację ruchu w al. Prymasa Tysiąclecia przy przebudowywanej stacji Warszawa Zachodnia. Osoby jadące w kierunku Al. Jerozolimskich będą kierowane do wyremontowanej części tunelu.
Jak zapewnia Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, modernizacja stacji przebiega zgodnie z harmonogramem. Trwają m.in. prace przy peronach nr 6 oraz 7. Rozpoczęła się też budowa schodów i rampy północnej.
Zmiana organizacji ruchu w tunelu
Dzisiejszej nocy zachodnia część tunelu w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia zostanie zamknięta. Kierowcy jadący od ul. Kasprzaka w stronę Al. Jerozolimskich skorzystają z jezdni prowadzącej przez wyremontowaną środkową część obiektu. Do ich dyspozycji będą dwa pasy ruchu: jeden do skrętu w prawo, a drugi do skrętu w lewo. Możliwa będzie także jazda na wprost. Po wyjeździe z tunelu kierowcy będą mogli skręcić w Al. Jerozolimskie lub pojechać prosto – w kierunku ronda Zesłańców Syberyjskich i ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Dla jadących w przeciwnym kierunku zasady ruchu pozostaną bez zmian. Skręcający z Al. Jerozolimskich w al. Prymasa Tysiąclecia będą nadal kierowani do wschodniej części tunelu. Po wyjechaniu pod rondem Zesłańców Syberyjskich przejadą na drugą jezdnię specjalnie wybudowanym łącznikiem. Sąsiedni pas będzie dostępny dla skręcających z Al. Jerozolimskich (od strony Śródmieścia) w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia i dla poruszających się na wprost z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Zamknięcie zachodniej części tunelu potrwa do końca sierpnia. Kolejnym etapem utrudnień będzie zamknięcie części wschodniej na kolejne dwa miesiące.
Modernizacja stacji
Przebudowywana Warszawa Zachodnia to stacja obsługującą najwięcej pociągów w stolicy. W ramach inwestycji wybudowane zostaną dodatkowe perony. Wszystkie platformy, także te istniejące, zyskają zadaszenie. Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Całkowicie zmieni się także przejście podziemne. Według zapewnień PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. inwestycja zostanie zrealizowana do 2023 r.
Źródło tekstu: Um.warszawa.pl/Serwis Kolejowy