fbpx
Źródło: Plk-sa.pl

Czerwiec 2021

30

3:06:12

Rusza kolejny etap prac na stacji Warszawa Zachodnia. Będą zmiany w organizacji ruchu

Dzisiejszej nocy kolejarze zmienią organizację ruchu w al. Prymasa Tysiąclecia przy przebudowywanej stacji Warszawa Zachodnia. Osoby jadące w kierunku Al. Jerozolimskich będą kierowane do wyremontowanej części tunelu.

Jak zapewnia Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, modernizacja stacji przebiega zgodnie z harmonogramem. Trwają m.in. prace przy peronach nr 6 oraz 7. Rozpoczęła się też budowa schodów i rampy północnej.

Zmiana organizacji ruchu w tunelu

Dzisiejszej nocy zachodnia część tunelu w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia zostanie zamknięta. Kierowcy jadący od ul. Kasprzaka w stronę Al. Jerozolimskich skorzystają z jezdni prowadzącej przez wyremontowaną środkową część obiektu. Do ich dyspozycji będą dwa pasy ruchu: jeden do skrętu w prawo, a drugi do skrętu w lewo. Możliwa będzie także jazda na wprost. Po wyjeździe z tunelu kierowcy będą mogli skręcić w Al. Jerozolimskie lub pojechać prosto – w kierunku ronda Zesłańców Syberyjskich i ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.

Dla jadących w przeciwnym kierunku zasady ruchu pozostaną bez zmian. Skręcający z Al. Jerozolimskich w al. Prymasa Tysiąclecia będą nadal kierowani do wschodniej części tunelu. Po wyjechaniu pod rondem Zesłańców Syberyjskich przejadą na drugą jezdnię specjalnie wybudowanym łącznikiem. Sąsiedni pas będzie dostępny dla skręcających z Al. Jerozolimskich (od strony Śródmieścia) w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia i dla poruszających się na wprost z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.

Zamknięcie zachodniej części tunelu potrwa do końca sierpnia. Kolejnym etapem utrudnień będzie zamknięcie części wschodniej na kolejne dwa miesiące.

Źródło: Um.Warszawa.pl

Modernizacja stacji

Przebudowywana Warszawa Zachodnia to stacja obsługującą najwięcej pociągów w stolicy. W ramach inwestycji wybudowane zostaną dodatkowe perony. Wszystkie platformy, także te istniejące, zyskają zadaszenie. Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Całkowicie zmieni się także przejście podziemne. Według zapewnień PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. inwestycja zostanie zrealizowana do 2023 r.

Źródło tekstu: Um.warszawa.pl/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram