lipiec 2021
12
2:07:31
Trwa modernizacja stacji Warszawa Zachodnia. Budowane są m.in. zadaszenie peronów i szerokie przejście podziemne dla pasażerów. Inwestycja o wartości około 2 mld zł realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększy bezpieczeństwo i komfort podróżnych. Prace mają zakończyć się w 2023 roku.
Przy przebudowie stacji pracuje ponad 70 podwykonawców i dostawców, ponad pół tysiąca osób i 150 jednostek sprzętu. Dzięki zadaniu pasażerowie kolei zyskają kryte perony, nowe przejście podziemne, ruchome schody, windy oraz nowoczesny system informacji. Urządzenia i systemy informatyczne zapewnią lepsze zarządzanie ruchem na Warszawskim Węźle Kolejowym.
Pod nowym zadaszeniem, o długości 200 metrów i szerokości 150 metrów, znajdzie się 8 peronów. Konstrukcja zostanie oparta na 60 słupach, a jej powierzchnia wyniesie 35 tys. m2. We wrześniu bieżącego roku pasażerowie Warszawy Zachodniej skorzystają z kładki nad torami, która zapewni połączenie Ochoty i Woli. Obecnie powstają schody konstrukcji.
Przy ul. Tunelowej budowane są trzy nowe perony, szerokie przejście z infrastrukturą dworcową oraz konstrukcja przyszłego tunelu tramwajowego. Prace skupiają się obecnie na płycie stropowej obiektu. Następnie powstanie wykop pod nowy dworzec podziemny – aktualnie wznoszony jest budynek potrzebny do obsługi stacji. Roboty obejmują także remont wiaduktu kolejowego nad al. Prymasa Tysiąclecia.
Pociągi na stacji Warszawa Zachodnia kursują zgodnie z przyjętym rozkładem jazdy. Podróżni korzystają z połączeń dalekobieżnych i regionalnych. Oznaczenia, tablice oraz komunikaty głosowe zapewniają pasażerom aktualne informacje.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” ma wartość 2 mld zł netto. Inwestycja ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. [czytaj więcej]
Źródło tekstu: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy