fbpx
Źródło: Siemens Mobility

Lipiec 2021

13

3:07:43

Niemcy: zeroemisyjny pociąg Siemensa będzie testowany w Bawarii

Pociąg Siemens Mobility zbudowany na bazie innowacyjnej platformy Mireo H Plus będzie testowany na trasie Bawarskiej Kolei Regionalnej (Bayerische Regiobahn, BRB). Umowa w tej sprawie została zawarta 12 lipca – poinformował niemiecki producent taboru.

Pod dokumentem podpisali się bawarski minister gospodarki Hubert Aiwanger, minister transportu Bawarii Kerstin Schreyer, dyrektor zarządzający Siemens Mobility Karl Blaim oraz dyrektor zarządzający ds. technicznych Bayerische Regiobahn Arnulf Schuchmann.

Zeroemisyjny pojazd zbudowany na bazie prototypowego pociągu Mireo H Plus będzie testowany na liniach niezelektryfikowanych. Jego zasięg wyniesie do 800 km. Siemens Mobility wskazuje, że na dachu pojazdu zostaną zainstalowane wodorowe ogniwa paliwowe, a pod podłogą znajdą się akumulatory najnowszej generacji wyprodukowane przez firmę Saft. Pociąg będzie składał się z dwóch członów.

Minister gospodarki Bawarii Hubert Aiwanger podkreśla, że partnerska umowa to kolejny ważny element strategii jego landu na rzecz wodoru w transporcie.

„Promujemy badania, rozwój i zastosowanie tego paliwa w całym sektorze. Wraz z naszymi partnerami jesteśmy przekonani, że technologia wodorowa wniesie znaczący wkład w dekarbonizację branży transportowej. W Bawarii udowodnimy, że można pogodzić cele biznesowe z ochroną środowiska naturalnego” – wskazuje Hubert Aiwanger, cytowany w komunikacie Siemensa.

Skład będzie kursował m.in. z Augsburga do Füssen. Prezentacja pociągu dla BRB ma odbyć się na początku przyszłego roku, a testy mają ruszyć w roku 2023. Jeśli zakończą się pomyślnie, to wodorowy pojazd wejdzie do regularnej obsługi pasażerów regionalnego niemieckiego przewoźnika w styczniu 2024 roku.

Dyrektor zarządzający Siemens Mobility Karl Blaim zaznacza, że współpraca z Bawarią to szansa na dalszy rozwój technologii wodorowej na kolei.

„Siemens Mobility jest wiodącą firmą w zakresie rozwoju napędów alternatywnych, które mogą znacząco przyczynić się do zmniejszenia emisji –  szczególnie na niezelektryfikowanych liniach w transporcie regionalnym. Partnerstwo technologiczne między Siemens Mobility i władzami Bawarii umożliwia dalszy rozwój platformy Mireo Plus H w regionie” – zwraca uwagę Karl Blaim.

Mireo to platforma elektrycznych pociągów Siemens Mobility przeznaczona dla kolei podmiejskich i regionalnych. Składy z tej rodziny oferowane są także z alternatywnymi źródłami napędu: wodorowymi i akumulatorowymi. W grudniu ubiegłego roku niemiecki producent i Deutsche Bahn ogłosiły współpracę w ramach projektu H2goesRail, która ma w przyszłości zaowocować włączeniem prototypowego wodorowego pociągu Mireo Plus H do regularnych kursów pasażerskich. [czytaj więcej]

pg


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram