lipiec 2021
19
3:07:33
PKP Polskie Linie Kolejowe oddały do ruchu bezkolizyjne skrzyżowanie w Warce (woj. mazowieckie). To jeden z efektów modernizacji linii nr 8 między Warszawą a Radomiem. Inwestycja za ponad 250 mln zł jest współfinansowana ze środków UE z instrumentu POIiŚ.
Drogowy wiadukt w Warce na ul. Bielańskiej/ul. Lotników zastąpił przejazd kolejowo-drogowy. Nowy obiekt zapewnia bezpieczniejsze przejazdy pociągów i lepszy system komunikacji drogowej. Kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami.
„Efektywnie wykorzystywane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środki unijne to nowoczesna, bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej. Mieszkańcy Warki, wraz z modernizacją linii radomskiej zyskali większe bezpieczeństwo i sprawniejszą komunikację między dwoma częściami miasta” – wskazuje Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.
Mieszkańcy Warki zyskali wiadukt drogowy, który usprawnił ruch w mieście. Obiekt ma szerokość ponad 13 metrów – po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Na konstrukcji powstała również ścieżka pieszo-rowerowa. Długość drogi to ok. 200 metrów. Przy obiekcie powstanie nowy przystanek kolejowy Warka Miasto, który zapewni mieszkańcom bliższy dostęp do kolei.
„To kolejny wiadukt na Mazowszu, który powstał w ramach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Podobne realizacje zwiększające poziom bezpieczeństwa i usprawniające ruch w mieście są na linii z Warszawy do Białegostoku i w ramach programu wiaduktowego m.in. w Pruszkowie, Legionowie, Teresinie i Celestynowie. Dzięki inwestycjom PLK na Mazowszu, już wybudowane zostały bezkolizyjne skrzyżowania między innymi na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, w Otwocku, Pruszkowie, Wołominie, Zielonce i Łochowie” – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W Warce powstanie jeszcze jedna dodatkowa bezkolizyjna przeprawa. Wiadukt drogowy zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. Grójeckiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oczekują na pozyskanie stosownych decyzji administracyjnych, które umożliwią rozpoczęcie budowy obiektu.
Źródło tekstu: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy