sierpień 2021
10
11:08:00
Zwiększają się możliwości kolei w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego. Od grudnia dzięki nowemu przystankowi podróżni będą mogli korzystać z dwóch peronów wyposażonych w windy i pochylnie. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dofinansowana ze środków unijnych POIiŚ, wpisuje się w rozwój kolei wyznaczany przez kolejowy Master Plan dla Warszawy.
Prace w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego mają zakończyć się w grudniu tego roku. Nowy przystanek Warszawa Targówek ułatwi komunikację m.in. między pociągiem a metrem.
"Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność Polaków do kolei. To nie tylko poprawa połączeń dalekobieżnych i regionalnych, ale również lepsza oferta w aglomeracjach. Nowy przystanek na pograniczu Pragi i Targówka pozwoli na szybki i sprawny dojazd do centrum Warszawy" – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Nowy przystanek kolejowy na warszawskiej Pradze zwiększy możliwości komunikacyjne w mieście. W ramach inwestycji zbudowano dwa 200-metrowe perony. Dla podróżnych zostaną zamontowane wiaty i ławki. Perony będą oświetlone i wyposażone w system informacji pasażerskiej. Dostęp do pociągów zapewnią dwie windy przy nowym przejściu pod torami od strony ul. Stalowej oraz zadaszone pochylnie od al. Solidarności w kierunku przystanku autobusowego.
"Przystanek Warszawa Targówek będzie dodatkowym dostępem do kolei. Przy zapewnieniu odpowiedniego połączenia ze strony komunikacji miejskiej, powstanie dogodny punkt, łączący kolej z transportem publicznym stolicy. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., realizowane ze środków budżetowych oraz z wykorzystaniem środków unijnych, znacząco poprawiają warunki komunikacji w Warszawie, aglomeracjach oraz regionach"– powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Budowa przystanku realizowana jest w ramach projektu „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa Gdańska – Mińsk Mazowiecki”. Wartość prac związanych z przystaniem 27,3 mln zł. Wartość całego projektu to ponad 172 mln zł. Prace są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło tekstu: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy