fbpx
Źródło: PKP PLK S.A.

sierpień 2021

21

8:08:00

Sprawniejsze i dostępniejsze podróże koleją na linii Otwockiej

Podpisana umowa na przebudowę odcinka Warszawa Wschodnia - Warszawa Wawer zakłada zwiększenie dostępności do pociągów, budowę nowego przystanku Warszawa Grochów i węzła komunikacyjnego na Gocławku oraz dodatkowego bezkolizyjnego przejścia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 422 mln zł netto jest realizowana z wykorzystaniem środków unijnych z POIiŚ.

"Rozbudowa kolei aglomeracyjnej to zwiększenie roli najbardziej ekologicznego środka transportu. Krajowy Program Kolejowy zapewnia także lepsze możliwości sprawnych połączeń między miastami. Tworzymy bezpieczniejszą, dostępniejszą i sprawniejszą kolej, co przekłada się na lepsze warunki życia mieszkańców" – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Na modernizowanym odcinku zostanie wybudowany nowy przystanek Warszawa Grochów w pobliżu szpitala na ul. Szaserów, który zapewni lepszy dojazd m.in. do osiedli i do kliniki. Wybudowany zostanie peron wyspowy z wiatą, który będzie posiadał system informacji pasażerskiej.

Na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska stanie nowy peron, a kładka nad torami zostanie wyremontowana i wyposażona w windy. Zainstalowany zostanie system dynamicznej informacji pasażerskiej.

Warszawa Gocławek będzie bliżej wiaduktu drogowego na ulicy Marsa. Powstanie nowy węzeł komunikacyjny łączący kolej z komunikacją miejską. Wybudowany zostanie nowy peron. Przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz dojściem na peron będzie wyposażone w windy ułatwiające dostęp na wiadukt.

Na stacji Warszawa Wawer peron zostanie przebudowany, a przejście podziemne będzie wyposażone w windy. Wiata peronowa zostanie odrestaurowana. Podobnie jak na pozostałych przystankach, dla podróżnych będzie zamontowany system informacji dynamicznej.

Na modernizowanym odcinku ważne są działania korzystne dla kolei i środowiska. Pięć nowych przejść podziemnych zwiększy bezpieczeństwo oraz istotnie ułatwi mieszkańcom komunikację obok linii kolejowej.

"Konsekwentnie zwiększamy możliwości kolei w aglomeracjach. Także w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego kolej staje się coraz bardziej atrakcyjnym środkiem transportu. Podpisana dzisiaj umowa, z wykorzystaniem środków unijnych z POIiŚ na prace na odcinku Warszawa Wschodnia – Wawer zapewni sprawne podróże dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne na linii z Warszawy do Otwocka i Lublina" – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dodatkowe tory – lepsze podróże dalekobieżne i aglomeracyjne

Modernizacja odcinka linii kolejowej nr 7 z Warszawy Wschodniej Osobowej do stacji Warszawa Wawer to pierwszy etap prac między Warszawą a Otwockiem. Kompleksowej modernizacji poddane będą dwa tory oraz wybudowane dwa dodatkowe od Warszawy Gocławek do Warszawy Wawer. Zmodernizowane zostaną także tory na linii Warszawa Antoninów – Warszawa Gocławek (nr 506) dedykowane w przyszłości dla ruchu dalekobieżnego. Przygotowane zostanie „wyjście” nowego układu torów od stacji Wawer do Otwocka, które będzie realizowane w kolejnym etapie. Prace będą prowadzone z zachowaniem ruchu pociągów.

Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego. Dzięki temu wzrośnie przepustowość i więcej składów będzie mogło kursować między Warszawą a Otwockiem i Warszawą a Lublinem. Oznacza to sprawniejsze, bardziej przewidywalne podróże w aglomeracji i na trasach dalekobieżnych. W ramach inwestycji przewidziano montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Źródło tekstu: PKP PLK S. A./Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram