fbpx
Źródło: bezpieczny-przejazd.pl

sierpień 2021

29

9:08:00

Nowa aplikacja mobilna „Bezpieczny przejazd”

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. angażują uczestników ruchu drogowego w podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na terenach kolejowych poprzez nowy mechanizm do zgłaszania usterek i nieprawidłowości na przejazdach kolejowo-drogowych oraz „dzikich przejściach”. Jest on dostępny na stronie internetowej kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd” oraz w formie aplikacji na urządzenia mobilne.

Zgłoś usterkę nie wysiadając z samochodu

Czas reakcji jest kluczowym czynnikiem przy usuwaniu wszelkich usterek. Nie inaczej jest w przypadku uszkodzenia czy awarii infrastruktury kolejowej na przejeździe lub w jego obrębie. Chcąc skrócić czas reakcji na zdarzenie i przyśpieszyć proces zgłaszania, w ramach kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd” uruchomiono aplikację mobilną „Bezpieczny przejazd”. Dzięki niej można dowiedzieć się więcej o zasadach bezpieczeństwa na terenach kolejowych, poznać tajniki Żółtej Naklejki i – przede wszystkim – bezproblemowo zgłosić wszystkie niedogodności, usterki czy tzw. dzikie przejścia na torach. Aplikacja dostępna jest na systemy Android oraz iOS.

Zdecydowana większość z nas dysponuje smartfonem z dostępem do internetu. Jako narzędzie komunikacyjne spełnia większość naszych potrzeb. Zastępuje telefon, komputer czy konsolę do gier. Do tego umożliwia wykonywanie zdjęć, słuchania muzyki, obejrzenie filmu i przede wszystkim komunikowania się w nowej erze mediów społecznościowych związanych nierozerwalnie z internetem. A to wystarczy, by np. w minutę wysłać zgłoszenie o zdarzeniu na torowisku czy usterce na przejeździe kolejowo-drogowym. Kierowca, widząc np. wyłamaną lub uszkodzoną rogatkę, może wysłać zgłoszenie, zjeżdżając na pobocze, czy parking po przejechaniu przez przejazd. Udostępniona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., inicjatora kampanii „Bezpieczny przejazd”, aplikacja mobilna ma layout tożsamy z wersją desktop’ową, dzięki temu korzystanie z niej jest intuicyjne i bardzo łatwe.

Wprowadzony nowy mechanizm zgłaszania usterek, wsparty aplikacją mobilną, ułatwia uczestnikom ruchu drogowego proces zgłaszania awarii i nieprawidłowości w obrębie przejazdów kolejowo-drogowych i jednocześnie wpływa na skrócenie czasu reakcji służb technicznych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Więcej na ten temat można przeczytać na stronie internetowej kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd” www.bezpieczny-przejazd.pl, w zakładce Edukacja / Aplikacje mobilne.

Źródło tekstu: bezpieczny-przejazd.pl/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram