październik 2021
21
12:10:00
Ile-de-France Mobilités i RATP złożyły w Alstom zamówienie na 37 tramwajów Citadis X05. Planowana jest także opcjonalna transza 83 tramwajów, czyli umowa obejmująca łącznie maksymalnie 120 tramwajów. Nowe tramwaje, które zostaną wykorzystane do odnowienia linii T1 w regionie Ile-de-France, zoptymalizują przepustowość (+15%) i komfort pasażerów.
15 października 2021 – Alstom został wybrany przez Ile-de-France Mobilités i RATP na dostawcę nowych tramwajów dla linii T1 w regionie Ile-de-France. Stanowe zamówienie na 37 tramwajów Citadis X05 o wartości ok. 130 mln euro ma zastąpić dotychczasowe tramwaje. Planowana jest również opcjonalna transza 83 tramwajów w celu wzmocnienia oferty przewozowej i zaspokojenia potrzeb związanych z rozbudową linii.
"Zespoły Alstom we Francji są bardzo dumne z dostaw nowych tramwajów dla linii T1 oraz z udziału w odnowieniu tej symbolicznej linii w regionie Paryża. Te nowe tramwaje Citadis X05 przyczynią się do upiększenia miast, które będą obsługiwać. Zapewnią również wyższy poziom komfortu i usług dla pasażerów. Chcielibyśmy podziękować Ile-de-France Mobilités i RATP za odnowione zaufanie do naszych rozwiązań tramwajowych najnowszej generacji" – powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France.
Koncentracja innowacji dla dobrego samopoczucia pasażerów
Nowe tramwaje o długości 33 metrów i szerokości 2,40 m będą w stanie pomieścić o 15% więcej pasażerów niż obecne wyposażenie. Będą one wyposażone w sześć podwójnych drzwi o szerokości 1,30 m na stronę, w tym drzwi na końcu tramwajów, co ułatwi pasażerom wsiadanie i wysiadanie. Nowe pociągi będą również w 100% dostępne dla wszystkich pasażerów. Nowy obrotowy profil wózka pod kabiną zminimalizuje przestrzeń między drzwiami a peronami i poprawi dostępność dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej na wszystkich stacjach, szczególnie na końcu.
Aby poprawić komfort pasażerów, pociągi będą klimatyzowane i wyposażone w wydajny system informacji pasażerskiej z 18 ekranami rozmieszczonymi w całym pociągu, co oznacza poziom informacji pasażerskiej nieosiągalny wcześniej w tramwaju. Dynamiczny system informacyjny zostanie uzupełniony o oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne oraz informacje audio. Tramwaje, wyposażone w 40 gniazd USB, będą oferować również możliwość ładowania urządzeń mobilnych. Wreszcie, bezpieczeństwo pasażerów zapewni wideoochrona.
Bardziej energooszczędne i przyjazne dla środowiska tramwaje
Zapewniając więcej usług, takich jak klimatyzacja i dynamiczna informacja pasażerska, tramwaje te zmniejszą zużycie energii o co najmniej 30% w porównaniu z obecnym wyposażeniem, dzięki redukcji masy, nowej motoryzacji (o lepszej sprawności), efektywnemu zarządzaniu komfortem klimatycznym oraz oświetlenie w 100% LED.
Tramwaje te są ekoprojektowane, nadają się w 95% do recyklingu i 99% do recyklingu.
Tramwaje z optymalną dostępnością
Innowacje tramwajów Citadis X05 dla linii T1 przyniosą również operatorowi korzyści w zakresie konserwacji.
Wymagania konserwacyjne zostały już uwzględnione przy zmniejszonej liczbie referencji części zamiennych, lepszej dostępności komponentów, a także czujników rozmieszczonych w tramwaju, aby umożliwić diagnostykę sprzętu w czasie rzeczywistym, umożliwiając przewidywanie i optymalizację okresów przestoju i oferują optymalną dostępność.
Linia 1 tramwaju Ile-de-France (zwana po prostu T1) została oddana do użytku w 1992 roku, oznaczając wielki powrót tramwaju w regionie paryskim po 35-letniej nieobecności. Obecnie łączy skrzyżowanie Quatre-Routes w Asnières-sur-Seine ze stacją Noisy-le-Sec.
Wkład francuskich zakładów w kontrakt na tramwaj T1
W produkcję tych tramwajów zaangażowanych jest sześć zakładów Alstom we Francji:
Alstom zobowiązał się również do łącznie 24 000 godzin integracji zawodowej w ramach całego kontraktu.
Do tej pory sprzedano ponad 3000 tramwajów Citadis do 60 miast w 20 krajach na całym świecie (w tym 23 we Francji), co daje łącznie ponad 20 lat doświadczenia i ponad miliard przebytych kilometrów.
Źródło tekstu: alstom.com/Seriws Kolejowy