październik 2021
22
12:10:00
Deutsche Bahn (DB) i Siemens Mobility opracowały pierwszy na świecie pociąg, który działa samodzielnie w ruchu kolejowym. Dr Richard Lutz, dyrektor generalny DB i dr Roland Busch, dyrektor generalny Siemens AG, wraz z dr Peterem Tschentscherem, burmistrzem Hamburga, przedstawili dzisiaj pociąg, który odbył swoją premierę w ramach Digital S-Bahn Hamburg projekt.
Pociąg jest sterowany za pomocą technologii cyfrowej i jest w pełni zautomatyzowany. Maszynista pozostaje w pociągu, aby nadzorować podróż z pasażerami na pokładzie. Manewrowanie, takie jak zawracanie pociągu, odbywa się bez personelu pokładowego. Partnerzy projektu DB, Siemens Mobility i miasto Hamburg zainwestowali łącznie 60 milionów euro w cyfrową kolej S-Bahn Hamburg, która jest częścią projektu DB Digital Rail Germany.
"Dzisiaj doświadczamy prawdziwego przełomu epoki: kolej wkroczyła w cyfrową przyszłość, a Digital Rail Germany stało się rzeczywistością. Dzięki zautomatyzowanym przewozom kolejowym możemy zaoferować naszym pasażerom znacznie rozszerzoną, bardziej niezawodną, a tym samym lepszą obsługę – bez konieczności układania ani jednego kilometra nowego toru. Naszym celem jest uczynienie transportu kolejowego atrakcyjnym dla coraz większej liczby osób, co jest jedynym sposobem, w jaki możemy osiągnąć przejście na mobilność"- powiedział Dr Richard Lutz, dyrektor generalny DB.
Cyfrowa kolej miejska miała swoją premierę podczas otwarcia Światowego Kongresu Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS) w Hamburgu. Podczas kongresu na 23-kilometrowym odcinku linii 21 między stacjami Berliner Tor i Bergedorf/Aumühle automatycznie będą kursować cztery cyfrowe pociągi S-Bahn.
Podstawą techniczną cyfrowych operacji kolejowych jest przyszły europejski standard automatycznej obsługi pociągów (ATO) w połączeniu z Europejskim Systemem Sterowania Pociągiem (ETCS). Pociągi odbierają sygnały sterujące drogą radiową. Cztery cyfrowe pociągi S-Bahn w Hamburgu będą zapewniać regularne usługi pasażerskie od grudnia. Plany zdigitalizowania całego systemu S-Bahn w Hamburgu do końca dekady są już w toku, a inwestycje w pociągi i infrastrukturę są realizowane. Przewiduje się, że technologia będzie stosowana na terenie całego kraju w regionalnych i głównych systemach kolejowych.
Więcej informacji [TUTAJ].
Źródło tekstu: press.siemens.com/Serwis Kolejowy