grudzień 2021
06
8:12:00
Alstom podpisał umowę o współpracy z Liebherr – Aerospace & Transportation SAS, francuską firmą specjalizującą się w produkcji sprężarek do ogniw paliwowych. Umowa ma na celu optymalizację systemów wodorowych, w tym poprawę niezawodności i trwałości ogniw paliwowych, zwiększenie ich gęstości mocy oraz obniżenie kosztów takich rozwiązań.
"Alstom uczynił zrównoważoną mobilność jednym z filarów swojego strategicznego planu Alstom in Motion 2025. Naszą ambicją jest przyspieszenie przyjęcia wodoru w przemyśle kolejowym i opracowanie innowacyjnych rozwiązań w kontekście ekologizacji ciężkiej mobilności, w tym pociągów regionalnych , lokomotyw manewrowych i towarowych" - powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France.
"Aby rozwinąć ekosystem wodorowy, szczególnie we Francji, musimy zmobilizować władze publiczne i wszystkie podmioty w tym sektorze. Podobnie jak w wielu dziedzinach, wprowadzamy innowacje, tworząc partnerstwa: SNAM, Plastic Omnium, Hynamics, Eversholt and now Liebherr". - dodał.
Po przejęciu w kwietniu ubiegłego roku Helion Hydrogen Power (innowacyjny start-up specjalizujący się w ogniwach paliwowych dużej mocy z siedzibą w Aix-en-Provence), Alstom zdecydował się na współpracę z grupą Liebherr, która ma silną pozycję na rynku Południowo-zachodniej Francji.
Wykorzystując swoje bogate doświadczenie w technologii ogniw paliwowych do zastosowań motoryzacyjnych i lotniczych, Liebherr, jako dostawca turbosprężarek dla integratorów systemów ogniw paliwowych, będzie odgrywać ważną rolę w procesie redukcji emisji z transportu kolejowego.
Ta współpraca pomiędzy Alstom i Liebherr jest dodatkowym atutem w rozwoju biznesu wodorowego Alstom, który opiera się m.in. , oraz w zakładzie Alstom Hydrogène w Aix-en-Provence, który obejmuje cały łańcuch wartości ogniw paliwowych dużej mocy i koncentruje się głównie na rynkach energii i transportu we Francji i na arenie międzynarodowej.
Ponadto Alstom podpisał umowę ze SNAM (wiodącą włoską firmą zajmującą się transportem gazu ziemnego) w 2020 r., aby rozwijać pociągi wodorowe i związaną z nimi infrastrukturę. Alstom będzie odpowiedzialny za produkcję i utrzymanie pociągów wodorowych (nowych lub zmodernizowanych), natomiast SNAM rozwinie infrastrukturę do produkcji, transportu i tankowania tych pociągów.
Alstom ogłosił również w zeszłym miesiącu, że podpisał protokół ustaleń z Plastic Omnium, głównym graczem w dziedzinie mobilności wodorowej, w sprawie opracowania wysokiej klasy systemów magazynowania wodoru dla sektora kolejowego.
Umowa pomiędzy Alstom i Liebherr – Aerospace & Transportation SAS nie ustanawia spółki osobowej ani joint venture pomiędzy Stronami. Chociaż każda ze Stron zamierza współpracować w sposób opisany w umowie, obie Strony potwierdzają, że żadne postanowienie umowy nie zobowiązuje żadnej ze Stron do zawierania dalszych umów.
Źródło tekstu: alstom.com/Serwis Kolejowy