grudzień 2021
11
9:12:00
Alstom i Hitachi Rail potwierdziły dzisiaj, że spółka joint venture Hitachi-Alstom High Speed (HAH-S) 50/50 podpisała umowy z High Speed Two (HS2) na projektowanie, budowę i utrzymanie nowej generacji bardzo szybkich pociągów dla HS2 Faza 1 w ramach kontraktu o wartości 1,97 miliarda funtów, obejmującego wstępną 12-letnią umowę na konserwację pociągów.
Dwóch wiodących producentów pociągów w Wielkiej Brytanii dostarczy najszybszy pociąg operacyjny w Europie, zdolny do poruszania się z maksymalną prędkością 225 mil na godzinę (360 km/h), znacznie skracając czas podróży pasażerów. Flota będzie w 100% elektryczna i będzie jednym z najbardziej energooszczędnych pociągów bardzo dużych prędkości na świecie ze względu na niższą masę pociągu na pasażera, aerodynamiczną konstrukcję, moc odzysku energii i najnowszą energooszczędną technologię trakcyjną.
W celu znacznego pobudzenia wzrostu i przywrócenia równowagi gospodarki, joint venture HAH-S będzie produkować 54 pociągi w nowo ulepszonych obiektach w hrabstwie Durham, Derby i Crewe. Nagroda dla firm z siedzibą w Wielkiej Brytanii ochroni i utworzy tysiące zielonych miejsc pracy oraz doda 157 milionów funtów GVA do brytyjskiej gospodarki za każdy rok fazy budowy pociągu.
Nowe, 8-wagonowe pociągi o długości 200 m mają kursować w pierwszej fazie projektu między Londynem a Birmingham oraz w istniejącej sieci i znacznie zwiększą przepustowość i łączność między miastami i miastami w całym kraju, w tym Stoke, Crewe, Manchester, Liverpool, Carlisle, Motherwell i Glasgow. Będą one miały duży wpływ na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla z transportu poprzez zachęcanie ludzi do rezygnacji z samochodów i samolotów napędzanych paliwami kopalnymi oraz do korzystania z kolei.
"Cieszymy się, że możemy być pionierami nowej generacji kolei dużych prędkości w Wielkiej Brytanii w ramach naszego joint venture z Alstom. Ten zbudowany w Wielkiej Brytanii pociąg pociskowy będzie najszybszy w Europie i jestem dumny z roli, jaką Hitachi odegra w poprawie mobilności w Wielkiej Brytanii dzięki temu projektowi" - powiedział Andrew Barr, dyrektor generalny grupy, Hitachi Rail.
"HS2 to jedyna w swoim pokoleniu szansa na przekształcenie Wielkiej Brytanii poprzez zbudowanie zrównoważonego systemu transportowego na miarę XXI wieku. Cieszę się, że spółka joint venture Alstomu i Hitachi Rail została wybrana do opracowania, budowy i utrzymania w Wielkiej Brytanii nowej generacji pociągów dużych prędkości" - skomentował Dyrektor Zarządzający Alstom na Wielką Brytanię i Irlandię, Nick Crossfield.
Brytyjskie pociągi dużych prędkości Pociągi
w większości zaprojektowane w Wielkiej Brytanii będą budowane, testowane i konserwowane w Wielkiej Brytanii i będą jednymi z najbardziej zaawansowanych w Europie, poparte wieloletnim doświadczeniem w produkcji bardzo szybkich pociągów na całym świecie. W nowej sieci HS2 pasażerowie będą mogli korzystać z bardzo wysokiego poziomu niezawodności i najnowszych innowacji pasażerskich.
Platforma pociągów dużych prędkości Alstom i Hitachi wykorzystuje bezprecedensowy poziom inteligentnej technologii cyfrowej. Wbudowany system cyfrowy zawiera najnowocześniejsze, innowacyjne czujniki, które umożliwiają identyfikację potencjalnych usterek i zapewniają niezawodną i bezproblemową podróż pasażerów.
Pasażerowie będą mogli uzyskać dostęp do bezproblemowego, bezprzewodowego Internetu o dużej przepustowości, cyfrowych rezerwacji miejsc i bogatszych informacji o podróży dostarczanych wieloma kanałami, a pociągi będą przystosowane do przyszłych wyzwań technologicznych. Projektanci pociągów będą współpracować ze światowej sławy ekspertami od projektowania włączającego, aby empatia znalazła się w centrum projektu, spełniając potrzeby pasażerów w każdym wieku i o każdym poziomie umiejętności.
Pobudzenie i zrównoważenie gospodarki
Nagroda dla najważniejszego pociągu w Wielkiej Brytanii jest ogromnym impulsem dla brytyjskiej gospodarki. Alstom i Hitachi zbudują nową flotę w swoich zakładach w Newton Aycliffe, Derby i Crewe, wspieraną przez 9 000 brytyjskich pracowników i rozbudowane łańcuchy dostaw.
Oczekuje się, że kontrakt na tabor HS2 stworzy i utrzyma ponad 2500 miejsc pracy. 505 osób zostanie zatrudnionych bezpośrednio przez dwie firmy w Midlands i North w fazie projektowania i produkcji, w tym 49 praktykantów i absolwentów pracujących w prestiżowym programie. Szerokie wykorzystanie łańcucha dostaw w Wielkiej Brytanii oznacza, że oczekuje się, że w innych miejscach w gospodarce Wielkiej Brytanii powstanie kolejne 2000 pośrednich miejsc pracy.
Ponadto faza konserwacji pociągu stworzy ponad 100 nowych miejsc pracy w Washwood Heath w Birmingham. Kontrakt zapewni platformę startową dla nowych inwestycji w edukację i naukę, poszerzając istniejące partnerstwa z lokalnymi szkołami i 200 już zatrudnionymi praktykantami i absolwentami przez dwie spółki joint venture. Obie firmy zobowiązały się do wydania 5 milionów funtów na badania i rozwój na brytyjskich uniwersytetach.
W ramach nagrody Hitachi i Alstom dokonują nowych, wielomilionowych inwestycji w zaawansowane spawanie i produkcję wózków, co spowoduje znaczne podniesienie kwalifikacji siły roboczej i zwiększenie wyrafinowania zdolności Wielkiej Brytanii do budowy pociągów. Analiza przeprowadzona przez Oxford Economics wykazała, że HAH-S dostarczy gospodarce brytyjskiej 1,1 miliarda funtów GVA tylko w fazie produkcyjnej.
Firma Hitachi Rail zainwestowała ostatnio 8,5 miliona funtów w spawanie i malowanie na zamówienie w swojej fabryce w Newton Aycliffe, zwiększając całkowitą inwestycję do 110 milionów funtów. Zakład, który został otwarty w 2015 r. i zatrudnia około 700 pracowników, był znaczącym impulsem dla produkcji w regionie i przywrócił budowę pociągów na północny wschód. Nowy zakład spawalniczy zajmie się montażem i wyposażeniem karoserii, zanim każdy z nich zostanie przetransportowany do East Midlands.
Po dotarciu do fabryki Alstomu w Derby, największej w Wielkiej Brytanii, zatrudniającej 2000 pracowników, pociągi zostaną wyposażone we wszystkie pozostałe komponenty, w tym wnętrza, elektrykę i wózki. Wózki zostaną wykonane przez Alstom w ich zakładzie w Crewe, po raz pierwszy od 17 lat, kiedy te wysokiej jakości elementy zostały wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, w ramach nowej inwestycji firmy. Zakład spawalniczy na północnym wschodzie i produkcja wózków w Crewe stanowią ważne podnoszenie kwalifikacji i trwałą spuściznę dla Wielkiej Brytanii.
W nowym zakładzie Washwood Heath budowanym przez HS2 w Birmingham zostanie zatrudniony dedykowany zespół konserwacyjny, który będzie świadczyć światowej klasy usługi. Centrum serwisowe Alstomu w Crewe stanie się również strategiczną bazą dla ciężkich prac konserwacyjnych dotyczących znacznej części kluczowych komponentów i systemów pociągu. Te długoterminowe operacje konserwacyjne zapewnią obu regionom możliwości w zakresie tworzenia miejsc pracy i rozwoju biznesu dla szerszego łańcucha dostaw, w tym małych i średnich przedsiębiorstw. HAH-S będzie teraz współpracować z HS2 i operatorem HS2 West Coast Partnership w celu dopracowania ostatecznego projektu pociągu przed rozpoczęciem produkcji w 2025 roku.
Ograniczenie emisji dwutlenku węgla w Wielkiej Brytanii
Będąc w 100% elektrycznym i mogącym przewieźć ponad 500 osób na podróż, nowa flota HS2 jest alternatywą o niższej emisji dwutlenku węgla niż ta sama podróż drogą lądową lub lotniczą. Ta korzyść dla środowiska będzie z czasem wzrastać, ponieważ energia elektryczna, którą pobiera z sieci, będzie w nadchodzących dziesięcioleciach coraz bardziej dekarbonizowana.
Lekka i aerodynamiczna konstrukcja w połączeniu z najnowszą technologią trakcyjną zapewniającą efektywność energetyczną zapewnia, że flota HS2 będzie jednym z najbardziej energooszczędnych pociągów bardzo dużych prędkości na świecie. Najnowocześniejszy system hamowania odzyskowego jeszcze bardziej poprawia efektywność energetyczną, oddając energię elektryczną z powrotem do sieci krajowej.
Źródło tekstu: alstom.com/Serwis Kolejowy