fbpx
Źródło: PKP PLK S.A.

Grudzień 2021

21

1:12:59

Koleją na święta do Zakopanego

22 grudnia wracają pociągi trasę Kraków - Zakopane. Dla podróżnych zwiększa się dostępność stacji i przystanków, m.in. w Poroninie, Skawie Środkowej, Bystrej Podhalańskiej. Kolejne odcinki z nowymi torami to Skawina - Sucha Beskidzka, Osielec – Skawa oraz Raba Wyżna - Nowy Targ. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., współfinansowane są ze środków unijnych z POIiŚ.

Źródło: PKP PLK S.A.

Na trasę Kraków – Zakopane, od 22 grudnia wracają bezpośrednie połączenia kolejowe. Na święta i ferie zimowe w rozkładzie przewidziano 14 relacji dalekobieżnych, m.in. z Gdyni, Gdańska, Szczecina i z Warszawy. Będą  32 połączenia regionalne, m.in. z Krakowa, Suchej Beskidzkiej, Chabówki i Nowego Targu.

Modernizacja jednotorowej „zakopianki” prowadzona jest etapami, aby zapewnić dojazdy koleją na Podhale w sezonie letnim i zimowym. Od marca będą następne prace, zwiększające jakość podróży pociągiem do Zakopanego.

Lepszy komfort i dostępność na 20 stacjach i przystankach

W grudniu lepiej przygotowana dla podróżnych będzie stacja Poronin oraz przystanki Skawa Środkowa i Bystra Podhalańska. Nowe, wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Zamontowano nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne. Z myślą o osobach niedowidzących przygotowano system ścieżek dotykowych.

Podróżni skorzystają także z efektów wcześniejszych prac. Dostępniejsze są stacje i przystanki: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Sucha Beskidzka, Jordanów, Raba Wyżna, Sieniawa, Pyzówka, Lasek, Nowy Targ. Perony są oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki i czytelne oznakowanie. Modernizacja zapewniła dogodny dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Sprawność i bezpieczeństwo kolejowej zakopianki

Na kolejowej zakopiance prace obejmują tory wraz z siecią trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne. Zwiększa się sprawność ruchu kolejowego i bezpieczeństwo podróżnych.

Od grudniowego rozkładu jazdy pociągi jadą nowym torem między Skawiną a Suchą Beskidzką, przez stację Sucha Beskidzka oraz zmodernizowanym odcinkiem Osielec – Skawa i Raba Wyżna – Nowy Targ.

86 zmodernizowanych przejazdów zwiększa poziom bezpieczeństwa na kolei i drogach. Sygnalizatory i nowe zabezpieczenia dodatkowo ostrzegają kierowców i pieszych. Nowa nawierzchnia jezdni ułatwia ruch drogowy.

Krótsze i wygodniejsze podróże

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin. Ważnym efektem inwestycji jest łatwiejszy dostęp do kolei, komfortowe stacje i przystanki.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło tekstu: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram