styczeń 2022
03
10:01:00
Szybka Kolej Miejska wyposażyła wszystkie swoje pojazdy w defibrylatory AED. Stołeczny przewoźnik kolejowy uczy jak korzystać z urządzeń ratujących życie i przekonuje, że aby właściwie udzielić pomocy, trzeba odsłonić klatkę piersiową – także u kobiet!
Defibrylator w każdym pociągu SKM
Warszawska Szybka Kolej Miejska wyposażyła wszystkie pojazdy w defibrylatory AED (Automated External Defibrillator), przeznaczając na ich zakup ponad 140 tys. zł. Urządzenia pojawiły się wcześniej w stołecznym metrze, wielokrotnie zdając egzamin z ratowania życia. Działanie defibrylatora polega na przywróceniu prawidłowej akcji serca u osoby w stanie nagłego zatrzymania krążenia za pomocą impulsu elektrycznego.
"Czujemy się odpowiedzialni za zdrowie i życie naszych pasażerów. Drużyny pociągowe regularnie szkolą się z udzielania pierwszej pomocy. Teraz mają dodatkową moc – defibrylator. Celowo używam tego słowa i chciałbym, żeby każdy zapamiętał, że w sytuacji zatrzymania akcji serca trzeba być szybkim, odsłonić klatkę piersiową i użyć mocy" – powiedział Alan Beroud, Prezes Zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. "To proste, ponieważ defibrylator wspiera nas w tym działaniu, mówiąc po kolei, co powinniśmy zrobić" - dodał.
Użycie defibrylatora AED jest całkowicie bezpieczne i wymaga od nas jedynie wykonywania wydawanych poleceń. Urządzenie samodzielnie dokonuje analizy rytmu serca, decyduje o defibrylacji i kieruje akcją do przyjazdu pogotowia ratunkowego.
Mniejsze szanse kobiet
Amerykańskie badania z 2018 roku (Why women receive less CPR from bystanders, American Heart Association) pokazują, że szanse kobiet na otrzymanie właściwej pomocy w sytuacji zatrzymania akcji serca są niższe niż mężczyzn. Powodem są obawy przed nieodpowiednim dotykiem, obnażeniem piersi, czy możliwością uszkodzenia ciała.
"Nasza kampania pokazuje, że reanimując kobietę z użyciem defibrylatora, należy odsłonić klatkę piersiową, ponieważ tylko wtedy działamy skutecznie. Pamiętajmy o tym, że ratujemy ludzkie życie i w takiej sytuacji musimy przełamać wstyd czy inne opory" – podkreślił Alan Beroud, Prezes Zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej.
Parterami kampanii są: Warszawski Transport Publiczny, firma AEDMAX oraz drużyna futbolu amerykańskiego Warsaw Mets. W filmie wystąpili pracownicy Szybkiej Kolei Miejskiej oraz przedstawiciele partnerów.
Źródło tekstu: skm.warszawa.pl/Serwis Kolejowy