fbpx
Źródło: mobility.siemens.com

Styczeń 2022

07

1:01:00

Siemens Mobility otrzymuje duże zamówienie na lokomotywy od Railpool

Railpool, jedna z wiodących firm wynajmujących pojazdy szynowe w Europie, oraz Siemens Mobility, podpisały umowę ramową na dostawę 100 lokomotyw wielosystemowych Vectron. Pierwsze zamówienie zostało złożone na 70 pojazdów. Różne warianty lokomotyw będą wykorzystywane na różnych europejskich korytarzach kolejowych (północ-południe i wschód-zachód) i mogą być eksploatowane w maksymalnie 18 krajach. 

To kolejne zamówienie Railpool na lokomotywy wielosystemowe Vectron od Siemens Mobility. W zeszłym roku firma zakupiła 20 pojazdów, a w 2022 r. rozszerza swoją flotę o kolejne 100 lokomotyw. 

"To duże zamówienie potwierdza nasze udane partnerstwo z Railpool i doskonałą jakość naszych lokomotyw. Zamawiając Vectrona MS, Railpool zdecydował się nie tylko na bardzo mocną i wysoce niezawodną lokomotywę, ale wybrał również wersję wielosystemową, która będzie w stanie zapewnić transgraniczny transport kolejowy bez konieczności zmiany lokomotywy. Zapewni to naszemu klientowi maksymalną elastyczność operacyjną i umożliwi mu szybkie reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe" - powiedział Albrecht Neumann, prezes Rolling Stock w Siemens Mobility.

"Dla naszych klientów coraz ważniejsza staje się możliwość elastycznego wykorzystania lokomotyw w zależności od potrzeb w różnych krajach europejskich. Poprzez zakup dodatkowych lokomotyw Vectron o uniwersalnym zastosowaniu odpowiadamy na te potrzeby rynku, a także wysyłamy pozytywny i przyjazny dla środowiska sygnał w rozwijającym się sektorze kolejowym" - powiedział Torsten Lehnert, prezes zarządu Railpool GmbH.

Lokomotywy Vectron zamówione przez Railpool dysponują mocą 6,4 MW i mają prędkość maksymalną 200 km/h. Są one również wyposażone w wymagane krajowe systemy sterowania pociągiem oraz w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS).

Siemens Mobility sprzedał już 1270 lokomotyw Vectron łącznie 61 klientom. Lokomotywy te przejechały ponad 500 milionów kilometrów i są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii i Turcji.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już blisko 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.

Źródło tekstu: mobility.siemens.com/Serwis Kolejowy 


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram