styczeń 2022
08
9:01:00
Intuicyjny system zgłaszania lokalizacji przejść przez tory w miejscach niedozwolonych lub usterek na przejazdach na stronie internetowej kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd” oraz jego mobilna wersja, udostępniona przez organizatora kampanii – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zyskują popularność wśród użytkowników przejazdów kolejowo-drogowych.
Rekordowa liczba zgłoszeń, które wpłynęły w 2021 roku za pośrednictwem systemu na stronie kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd” (https://bezpieczny-przejazd.pl/formularz-zgloszenia/) oraz z wykorzystaniem aplikacji mobilnej, świadczy o przydatności takiej formy kontaktu. Jednocześnie pokazuje, że powiększa się grono Ambasadorek i Ambasadorów, dla których bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych i terenach kolejowych jest priorytetem. Tak szerokiego odzewu jeszcze nie było. W całym 2021 roku, 330 osób skorzystało z udostępnionych kanałów komunikacji i zgłosiło zaobserwowane przez siebie nieprawidłowości. Pozwoliło to zarządcy infrastruktury na szybką reakcję i usunięcie zgłoszonych usterek lub np. zlikwidowanie „dzikiego przejścia” i objecie takiej lokalizacji wzmożonym nadzorem przez funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei.
Zgłoś usterkę przejazdu lub lokalizację „dzikiego przejścia” nie wysiadając z samochodu
Udostępniony mechanizm do zgłaszania usterki przejazdu czy tzw. dzikiego przejścia, nie wymaga od osoby zgłaszającej posiadania fachowej wiedzy z zakresu kolejnictwa, np. znajomości numeru czy kilometrażu linii kolejowej, aby wskazać dokładną lokalizację. Wystarczy oznaczyć miejsce na mapie, będącej częścią formularza zgłoszeniowego, a system automatycznie pobierze współrzędne i dodatkowo, jeśli zgłoszenie dotyczy przejazdu kolejowo-drogowego, jego numer identyfikacyjny. Dane te są automatycznie przesyłane do właściwego terenowo zakładu linii kolejowych. Takie rozwiązanie skraca czas reakcji służb oraz usunięcia potencjalnych usterek i nieprawidłowości. Intuicyjny interfejs prowadzi użytkownika krok po kroku przez proces tworzenia nowego zgłoszenia. Aplikacja mobilna do zgłaszania usterek pn. „Bezpieczny Przejazd” dostępna jest na urządzenia z systemami Android oraz iOS (https://bezpieczny-przejazd.pl/edukacja/aplikacje-mobilne/).
Na liniach eksploatowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest ok. 11 tys. przejazdów
oraz przejść w poziomie szyn. Każdy obiekt jest odpowiednio zabezpieczony, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dodatkowo, przestrzegając podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz zachowując szczególną ostrożność, mamy pewność, że jesteśmy bezpieczni. Kolejarze nieustannie apelują o respektowanie przepisów oraz przypominają o zasadach panujących na terenach kolejowych: nikt tak dobrze nie zadba o Twoje bezpieczeństwo, jak Ty sam!
Pamiętaj:
Źródło tekstu: bezpieczny-przejazd.pl/Serwis Kolejowy