styczeń 2022
11
8:01:00
Alstom wygrał zamówienie na dostawę 17 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream do DB Regio dla sieci Main-Weser w Niemczech.
Nowe pociągi, składające się z 13 czteroczłonowych i czterech pięciowagonowych składów, będą kursować w niemieckiej podsieci Main-Weser między Frankfurtem, Giessen, Marburgiem i Kassel i będą wspierać planowaną zmianę rozkładu jazdy 15 grudnia 2024 r. Oprócz zwiększenia przepustowości w godzinach szczytu nowe pociągi Coradia Stream zwiększą również komfort podróży dzięki dodatkowym siedzeniom, większej przestrzeni i bezpłatnemu Wi-Fi.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni, że DB Regio wybrało nasz nowoczesny pociąg dużej przepustowości Coradia Stream na swoją linię RE 30 między Frankfurtem a Kassel na wschód. Te komfortowe pociągi zapewnią pasażerom pociągu Main-Weser Express najwyższej jakości wrażenia z podróży i dodatkową przestrzeń" – powiedział Müslüm Yakisan, prezes regionu DACH firmy Alstom. „potrzeba zwiększenia wydajności”.
"Jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że RMV wybrało DB Regio w procedurze przyznania nagrody „Main-Weser”. Wraz z nowymi, nowoczesnymi pojazdami piętrowymi wysyłamy silny sygnał - dla ochrony klimatu i wzmocnienia kolei" – skomentował Maik Dreser, prezes Dyrekcji Regionalnej DB Regio Mitte.
Wersja Coradia Stream o dużej pojemności oferuje pasażerom często uczęszczanej linii Main-Weser Express do 15 % więcej miejsca niż obecnie używane pojazdy. Wersja czteroczłonowa składa się z dwóch dwupokładowych wagonów sterowniczych i dwóch jednopokładowych wagonów środkowych, co daje łącznie 420 miejsc. Wersja pięciosamochodowa ma kolejny dwupokładowy samochód środkowy i łącznie 540 miejsc siedzących. W przypadku eksploatacji w podwójnym zespole trakcyjnym składającym się z czterech i pięciu wagonów pojemność może zostać zwiększona do 960 miejsc, więcej niż w jakimkolwiek innym pociągu regionalnym, który był wcześniej używany na tej linii.
Modułowa konstrukcja o dużej pojemności Coradia Stream daje również klientom możliwość indywidualnej konfiguracji pociągów ze zmiennymi miejscami siedzącymi, rozszerzalnymi przedziałami rowerowymi lub dużymi obszarami wielofunkcyjnymi. Czteroosobowe grupy z dużymi stolikami naściennymi w części pierwszej klasy, kompaktowymi stolikami naściennymi w części drugiej klasy oraz bezpłatnym Wi-Fi i gniazdkami elektrycznymi przy każdym siedzeniu zapewniają pasażerom wygodę i pełną łączność podczas podróży niezależnie od wybranego odcinka.
Alstom zmontuje pociągi dla sieci Main-Weser w swoim zakładzie w Salzgitter w Niemczech. Biuro projektowe z zarządzaniem projektami i kontraktami, walidacją i uruchomieniem produktów, dokumentacją, szkoleniami i gwarancją będzie realizowane w Niemczech.
Źródło tekstu: alstom.com/Serwis Kolejowy